از بین بردن سوختگی فرش

از بین بردن سوختگی فرش


شاید برای هر یک از ما اتفاق افتاده باشد  که فرش منزل ما بر اثر اتفاقی بسوزد و لکه سوختگی بر روی فرش ظاهر  جلوه زشتی به فرش منزل ما بدهد و روشی برای از بین بردن سوختگی فرش نباشد.

اما ما در این مطلب به شما آموزش میدهیم که چگونه انواع لکه سوختگی بر روی فرش منزل خود را از بین ببرید.

انواع سوختگی فرش

بر اثر اتفاقات مختلفی میتواند بر روی فرش ما لکه سوختگی رخ بدهد.

سوختگی های ناشی از سوختگی بر اثر سیگار، ذغال، اتو، شمع، اجاسم داغ مانند قابله که هر یک راه حل مختلفی برای پاک کردن لکه سوختکی بر روی فرش دارد.

پاک کردن سوختگی فرش بر اثر سیگار

کسانی هستند که در منزل خود سیگار میکشند و گاهی پیش می آید که سیگار بر روی فرش بیفتد و فرش، بسوزد.

از بین بردن سوختگی فرش

از بین بردن سوختگی فرش

برای از بین برد لکه سوختگی، ناشی از سیگار میبایست اول با استفاده از یک سمباته محل سوختگی را بدرستی سمباته بکشیم و سپس پرز های سوختهرا جمع کنیم.

در مرحله بعد با استفاده از یک قیچی کوچک، نخ های سوخته فرش را قیچی میکنیم. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هنگام قیچی کردن آسیبی به فرش وارد نکنید و به آرامی نخ های محل سوختگی را قیچی کنید.

اگر باز هم آثاری از سوختگی مانده است، یک محلول با استفاده از آب اکسیژنه و آب معمولی درست میکنیم به طوری در ازای هر یک واحد آب اکسژنه ده واحد آب معمولی اضاف میکنیم به محلومان، و سپس با استفاده از پارچه و محملو محل سوختگی را تمیز میکنید.

سپس قسمتس را که با محلول آب اکسیژنه و آب تمیز کردید را بشویید.

پاک کردن سوختگی فرش بر اثر ذغال

مراحل پاک کردن سوختکی ناشی از ذغال قلیان، دقیقا مااند مراحل پاک کردن سوختکی سیکار میباشد فقط با این تفاوات که بعد از اینکه محل سوختگی را قیچی کردید، آنجارا با استفاده از شامپو فرش بدرستی و کامل بپوشانید و بعد از اینکه خشک شد؛ محل سوختگی را با جارو برقی تمیز کنید.

پاک کردن سوختگی فرش بر اثر اتو

از دیگر مواردی که باعث سوختگی فرش ما میشود. سوختگی قرش بر اثر اتو داغ میباشد. سوختگی فرش بر اثر اتو داغ اگر به این صورت باشد که لکه زردی بر روی فرش ما به جای بگذارد، میتوانید آنرا با استفاده از یک پیاز آنرا رفو کنید.

مراحل رفع سوختگی فرش بر اثر اتو با استفاده از پیاز به این صورت میباشد که، ابتدا پیاز را به دو نیم قسمت کرده و سپس بر محل سوختکی قرار دهید و سپس بعد از مدتی پیاز را بردارید و محل سوختگی را با آب سر بشویید.

از بین بردن سوختگی با استفاده از پیاز در مواقعی میباشد که سوختگی فرش شما بر اثر اتو به صورت سطحی باشد و لکه زرد را از بین ببرد اگر سوحتگی عمقی بود باید فرش خود را به قالیشویی ها بسپارید تا فرش شما را رفو کنند.

شما میتوانید با نصب اپلیکیشن داپ، از خدمات قالیشویی آنلاین در منزل خود بهره مند شوید و خدمات رفو و شستشو فرش شما در منزل شما صورت بگیرد.

اگر سوختگی بر اثر او بر روی موکت بود میتوانید محل سوختگی را به صورت دقیق ببرید و یک تیکه موکت دیگر به همان ابعاد را جایگزین موکت سوخته قبلی کنید و سپس بر رو یآن جارو برقی بکشید تا موکت شما یکدست شود.

پاک کردن سوختگی فرش بر اثر اجسام داغ

 گاهی اوقات پیش می آید که فرش ما با وسیله های داغی مانند، قابلمه داغ، چاقوی داغ، بشقاب داغ بسوزد.

اگر سوختگی ناشی از اجسام داغ به صورت سطخ=حی بود و لکه زردی بر روی فرش ما به جا گذاشت، میتوانید با استفاده از یک قالب یخ آنرا ترمیم کنید و سپس با استفاده از شانه و یا جارو در جهت خواب فرش، محل سوختگی را جار یا شانه بزنید تا فرش شما یکدست بوشد.

پاک کردن سوختگی بر اثر شمع

برای از بین بردن سوختگی فرش که بر اثر ریختن شمع های ذوب شده بر روی فرش ما ایجاد شده است، سریعا باید با یک کاردک و یا یک چاقو پارافین ریخته بر روی فرش را بتراشید و سپس با گذاشتن یک پارچه بر روی محل سوختگی و اتو کردن محل سوختکی بر روی پارچه پارفین باقی مانده در فرش را جذب کنید.

سپس میتواند برای تمیز شدن کامل فرش با استفاده آب و مایع محل سوختگی را بشویید.

کلام پایانی

 در این مطلب به شما چگونگی از بین بردن سوختگی فرش را آموزش دادیم. اگر سوختگی های فرش شما سطحی و جزئی باشد این روش هایی که در این مطبی بیان کریدم کا آد هستند. اما اگر سوختگی فرش شما عمقی باشد میتوانید با نصب اپلیکیشن داپ بهترین نیرو های رفو گری فرش را درخواست کنید تا در کمترین زمان با قیمیت مناسب فرش منزل شما را ترمیم کنند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

خانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *