نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی


نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی از دغدغه کسانی است که برای زیبایی منازل خود از گل های زینتی آپارتمانی استفاده میکنند.

مراقبت و نحوه نگهداری گل ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و شرایط مناسبی باید برای رشد بهتر گیاه فراهم کرد.

در ادامه این مطلب نحوه نگهداری گل های آپارتمانی را بیان  میکنیم و میگوییم که چه شرایطی برای رشد بهتر گل و گیاه های آپارتمانی باید فراهم کرد.

رسیدن اکسژن کافی به گیاهان

یکی از عواملی که باعث رشد بهتر گل و گیاهان آپارتمانی میشود، داشتن اکسیژن کافی است و اگر دقت کرده باشید گیاهانی که در کنار پنجره و ی در فضای باز هستند رشد بهتری دارند زیرا اکسیژن کافی به گیاه میرسد.

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

برای برخوردار کردن گل و گیاه خود بهتر است در هنگام طلوع افتاب درب پنجره های منزل را باز گذاشته و گیاهان را در کنار پنجره قرار دهید.

استحکام ساقه گیاهان از دیگر فوایدی است که هوای تازه و اکسیژن کافی برای گیاهان دارند.

اهمیت نوردر رشد گیاهان

هیچ درخت و گیاهی بدون نور نمیتواند رشد مناسبی داشته باشد و اکثر گل ها و گیاهان بدون نور خشک میشوند زیرا ساقه گیاهان از نور تغذیه میکنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که تمام گیاهان به یک اندازه به نور احتیاج ندرند یعنی اینکه یک گل شاید به مقدار نور بسیار زیادی برای رشد بهتر نیاز داشته باشد و یک گیاه به نور کمتری برای رشد نیاز داشته باشد.

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

پس این نکته را در نظر بگیرید که گیاهان خود را جایی مناسب قرار دهید که نور کافی به گل برسد و نور به طور کاملا مستقیم به گل ها و گیاهان نتابد زیرا باعث زرد شدن برگ گیاهان میشود.

نحوه آبدهی به گل های آپارتمانی

مقدار آب هر گل و گیاه بستگی به نوع گیاه دارد که برای آبدهی باید از رطوبت مورد نیاز گیاهان آگاه باشیم.

برای آگاه شدن از میزان رطوبت هر گیاه میتوانید از دستگاه رطوبت سنج استفاده کنید که با استفاده از این وسیله از مقدار رطوبت خاک میتوانید آگاه شوید و براساس هیمن موضوع گیاه خود را آبیاری کنید.

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

از مواردی که در آبیای گیاهان میتوان به آن اشاره کرد طریقه آبیاری درست گیاهان میباشد که بایستی به صورت آهسته و پر حجم، گیاهان را آبیاری کنید تا آب به تمام نقاط خاک گیاه برسد.

در هنگام آبیاری گیاهان به این نکته توجه کنید که آبیاری بیش از حد به هرگیاه باعث خشک شدن گل و گیاه شما میشود، پس در آبیاری گیاهان خود دقت کنید و هر گل را با توجه به مقدار آب مورد نظرش آبیاری کنید.

رسیدگی به خاک گل

از دیگر مواردی که در رشد گیاهان تاثیر دارد و در نحوه نگهداری گل های آپارتمانی باید به آن توجه کرد رسیدگی به خاک مناسب برای گیاهان است و توجه داشته باشید نوع خاک گیاهان بستگی به مدل گیاهان دارد. به عنوان مثال نوع خاک گل های کاکتوس با گل های شمعدانی متفاوت است.

بهتر است هر شش ماه یکبار خاک گل و گلدان را تعویض کرده و گلدان و خاک جدید جایگزین گلدان قبلی کرده و بهتر است که خاک شما با مقداری شن ترکیب شده باشد.

هنگام تعویض خاک گل ها، خاک را به طور فشرده در درون گلدان قرار ندهید زیرا منافذ درون خاک بسته میشود و اکسیژن در درون گلدان نمیتواند در جریان باشد.

دمای مناسب برای گل

یکی دیگر ار مواردی که در رشد کل و گیاهان آپارتمانی اهمیت دارد فراهم کردن دمای منای مناسب برای گل ها و گیاهان است.

برای فراهم کردن دمای مناسب برای گیاهان، باید آنهارا در نقطه از منزل خود قرار دهید که دمای آن بین 12 الی 21 درجه سانتی گراد باشد که بستگی به نوع گیاه دارد.

اگر شما دما سنج برای اندازه گیری دما ندارید، دما باید پایین تر از میزانی باشد که انسان حس میکند.

کلام پایانی

برای رشد و نحوه نگهداری ار گلهای آپارتمانی باید به نکاتی همچون، آبیاری مناسب و به موقع، استفاده از خاک مناسب، فراهم کردن دمای مورد نیاز برای گل ها و فراهم کردن نور کافی برای گیاهان اشاره کرد که به طور کامل برای هر یک از این موارد، مطالبی را بیان کردیم.

امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشدو با استفاده از مطلب بتوانید به خوبی از گل ها و گیاهان آپارتمانی منزل خود نگهداری کنید.

خانه داریکشاورزی و باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *