افزایش طول عمر باطری

افزایش طول عمر باطری


طول عمر باطری یکی از مهم ترین عواملی است که ما برای استفاده از تلفن های همراه به آن نیاز داریم از هیمن رو عواملی را باید رعایت کنیم که موجب افزایش طول عمر باطری شود.

عواملی متعددی در افزایش طول عمر باطری و استفاده کم از نیرو باطری تاثیر دارد که در ادامه این مطلب مهم ترین عوامل افزایش طول عمر باطری را مورد ررسی قرار میدهیم.

کم کردن نور صفحه نمایش

نور صفحه نمایش از عواملی است که در مصرف باطری، تاثیر زیادی دارد و اگر هرچه صفحه نمایش ما بزرگ تر باشد، باطری ما بیشتر مصرف میشود.

شما میتوانید نور صفحه نمایش خود را در حالت Auto قرار داده تا خود موبایل بر اساس نورمکانی که در آنجا هستید نور صفحه نمایش خود را تنظیم کند.

اگر در موقعیتی قرار دارید که دسترسی به شارژر ندارید و باطری موبایل شما شارژ کمی دارد میتوانید نور صفحه نمایش خود را به طور کامل کم کنید تا نمایشگر شما کم ترین استفاده از باطری کند.

بستن برنامه های اضافی

برای همه ما پیش امده است که بعد از استفاده از اپلیکیشن ها آن برنامه را نمیبندیم و هین امر باعث میشود که شارژ گوشی ما بیهوده مصرف شود.

بر طبق همین دلیل شما بعد از استفاده از برنامه ایی که استفاده میکنید برنامه هارا ببندید تا باطری موبایل شما بیش از حد مصرف نشود.

خاموش کردن امکانات اضافی

بسیاری از امکانات موبایل مانند، GPS، Bluetooth، WIFI ،Data، در زمانی از آنها استفاده نمیکنید روشن است و همیل دلیل باعث میشود این امکانات شارژ گوشی شمارا مصرف کنند.

بنابراین این امکانات را در زمانی که استفاده نمیکنید خاموش کنید.

عوملی مانند روشن بودن داده هم در مصرف باطری شما تاثیر دارد.

حالت هواپیما در افزایش طول عمر باطری

باطری موبایل شما بخشی از انرژی خود را به آنتن موبایل شما اختصاص میدهد و آنتن موبایل شما دائم در حال استفاده است.

برای استفاده نکردن آنتن از شارژ باطری میتوانید موبایل خود را در زمان هایی که نیازی به آنتن ندارید، به عنوان مثال در هنگام خواب، موبایل خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا باطری شما در مواقعی که نیاز ضروری به شارژ دارد از انتن موبایل استفاده نکند.

درست شارژ کردن گوشی

 از مهم ترین عواملی که باعث افزایش طول عمر باطری شما میشود روش صحیح شارژ موبایل میباشد.

از مهم ترین مورد ها در درست شارژکردن گوشی عوامل زیر است.

افزایش طول عمر باطری

  • شارژ موبایل خود را نگذارید که کمتر از 20 درصد بشود.
  • موبایل خود را از شب تا صبح (هنگام خواب) به شارژ نزنید.
  • در هنگام شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکیند.
  • بهتر است در مواقعی که گوشی شما در حال شارژ شدن است، موبایل خود را خاموش کنید.
  • بگذارید گوشی شما کاملا شارژ بشود بعد از آن موبایل خود ار از شارژ بکشید.
  • در صورتی که شارژ گوشی شما به 20 درصد رسید آنرا به شارژ بزنید در غیر این صورت و در درصد شارژ بالا تر آنرا شارژ نکنید.

استفاده از شارژر مناسب با ولتاژ  باطری

یکی دیگر از عواملی که باعث میشود که باطری موبایل شما زود خراب شود و طول عمر باطری شما کم شود، استفاده از آدپتور و سیم شارژ نامناسب و فیک است.

به عنوان مثال اگر باطری شما 4000 میلی آمپر است از آدپتور 6000 میلی آمپری و یا آدپتور 3000 میلی آمپری استفاده نکنیم.

افزایش طول عمر باطری

سیم شارژر مناسب هم در افزایش طول عمر باطری تاثیر دارد. سعی کنید اگر سیم شارژر موبایل شما خراب شد از سیم شارژر ارجینال مخصوص همان مدل موبایل استفاده کنید تا باطری موبایل شما دچار اختلال نشود.

استفاده نکردن از داده و فیلتر شکن در افزایش طول عمر باطری

همه ما روزانه از موبایل خود استفاده زیادی میکنیم و بیشتر استفاده ما از گوشی اینترنت و فیلتر شکن است.

استفاده از اینترنت از عواملی است که شارژ موبایل را بیشتر از حد معمول استفاده میکند مخصوصا در زمانی که از فیلتر شکن استفاده کنید.

از همین رو شما برای افزایش طول عمر باطری، در زمانی که نیازی به اینترنت و فیلتر شکن ندارید داده های موبایل خود را غیر فعال کنید.

کلامی پایانی

میتوان گفت باطری های موبایل مهم ترین قطعه موبایل ها هستند زیرا اگر باطری وجود نداشته باشد گوشی موبایل شما قادر به روشن شدن نیست. از همین رو با رعایت کردن عواملی که در این مطلب ذکر شد، میتوانید با افزایش طول عمر باطری خود کمک کنید.

اگر باطری موبایل شما خراب شده است و میخواهید آنرا تعویض کنید، با نصب اپلیکیشن داپ میتوانید به بهترین و مجرب ترین تعمیر کاران موبایل دسترسی داشته باشید.

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را کرده باشید.

 

تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *