لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر ؟!

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر


با توجه به پیشرفت تکنولوژی، استفاده ما از کامپیوتر بیشتر از قبل شده است. برخی افراد هنگام خرید لپ تاپ یا کامپیوتر سر درگم میشوند  که کدام یک بهتر است و  این سوال که، لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر برایشان پیش می آید.

در ادامه این مطلب به پاسخ این سوال که لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر میپردازیم.

کامپیوتر ها و لپ تاپ ها امروزه در زندگی روزمره ما نقش قابل توجهی دارند. در ادامه این مطلب ما به مقایسه و بررسی معایب و مزایای لبتاپ میپردازیم.

کامپیوتر

همه ما از کامپیوتر استفاده کرده ایم. کامپیوتر ها انواع مختلفی دارند. مانند کامپیوتر های رومیزی، لپ تاپ ها، کامپیوتر های جیبی، سرور ها و ابر کامپیوتر ها. از بزرگترین مزایای کامپیوتر ها میتوانیم به قابل ارتقا بودنآنها اشاره کرد.

در ادامه با مزایا و معایب کامپیوتر ها بیشتر آشنا میشویم و اینکه بالاخره لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر ؟

مزایا و معایب کامپیوتر

کامپیوتر های رو میزی مزایا و معایب متعددی دارند از اصلی ترین مزایای کامپیوتر میتوانیم به : سخت افزار قدرتمند، قابلیت بروز رسانی قطعات، قابلیت شخصی سازی آن اشاره کنیم.

از معایب های کامپیوتر هم میتوانیم: اشغال فضای زیاد، سخت بودن حمل کردن آن، مصرف زیاد برق، نسبتا گران بودن آن را نام ببریم.

لپ تاپ

لپ تاپ هم یکی از مدل های کامپیوتر ها است اما با تفاوت اینکه قابل حمل میباشد و استفاده از آن راحت تر است. لپ تاپ در مدل ها و مارک های مختلفی در دنیا وجود دارد که در ادامه به بررسی بهترین برند های تولید کننده لپ تاپ و مزایا و معایب آن میپردازیم.

مزایا و معایب لپ تاپ

استفاده از لپ تاپ ها بسیار راحت تر از کامپیوتر است و میتوان به راحتی آنرا جابجا و حمل کرد.

از مزایا لپ تاپ میتوان: حمل و نقل و راحت، راحتی استفاده از آن، در هر مکانی قابل استفاده بودن آن را نام برد.

و معایب های آن هم میتوان، سخت بودن قابلیت ارتقای آن، قیمیت بالای آن، نمایشگر کوچک تر، گران بودن قطعات آن اشاره کرد.

بهترین برند های لپ تاپ

همان طور که گفت شد شرکت های کامپیوتری متعددی در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت میکنند. در ادامه به بهترین برند های تولید کننده لپ تاپ در سال 2020 اشاره میکنیم.

Asus

Dell

HP

MSI

Lenovo

Acer

Razer

Samsung

Alineware

Apple

Microsoft

برند هایی که معرفی شد برترین برند های تولید کننده لپ تاپ  در سال 2020  در وبسایت laptaopmag  معرفی شده اند.

مقایسه قدرت سخت افزاری لپ تاپ و کامپیوتر

به صورت کلی در مقایسه قطعات سخت افزاری لپ تاپ و کامپیوتر، چون کامپیوتر های رو میزی قابل ارتقا است، طبیعتا قدرت و اجزای سخت افزاری آنها نیز قدرتمند تر است. در این بین لپ تاپ هایی است که قدرت سخت افزاری و قطعات سخت افزاری آنها نسبت به کامپیوتر بیشتر است. در ادامه قطعات سخت افزاری بین لپ تاپ و کامپیوتر را بررسی مکینیم.

CPU پردازنده

در پردازنده، کامپیوتر ها نسبت به لپ تاپ از قدرت بیشتری برخوردار هستند. شرکت های تولید کننده لپ تاپ فرکانس و قدرت cpu  را تا حدودی پایین می آورند تا این امر باعث کاهش مصرف شارژ باطری و افزایش طول عمر لپ تاپ بشود.

به طور کلی شما میتوانید برای کار های که زیاد تخصصی نیست به پردازنده لپ تاپ ها اکتفا کنید زیرا پردازنده لپ تاپ ها هم در مدل های مختلف تولید میشوند که هر یک قدرت منحصر به فرد و کارایی خود را دارند.

اگر برای کار هایی از جمله گیمینگ یا کار هایی گرافیکی که همزمان  نیاز به چندین نرم افزار گرافیکی دارد بهتر است از کامپیوتر استفاده کنید. لپ تاپ هایی هم وجود دارد که مخصوص گیمینگ و گرافیک است اما قیمت آنها بسیار بالا است .

کارت گرافیک

کارت گرافیک یکی از مهم ترین قطعات داخلی سیستم ما میباشد. کارت گرافیک ها وظیفه کیفیت و نمایش تصویر در صفحه نمایش ما میشوند. بنابر این هر چه قدرت کارت گرافیک ما بیشتر باشد کیفیت تصویر ما در صفحه نمایش بیشتر است.

لب تاپ بخریم یا کامپیوتر

لپ تاپ ها چون فضای کمتری برای کارت گرافیک نسبت به کامپیوتر ها دارند کارت گرافیک های آنها محدود تر و قدرت آن نسبت به کامپیوتر های رو میزی کم تر است. این امر در مورد لپ تاپ های گیمینگ نیز صدق میکند زیرا در مقایسه کامپیوتر ها و لپ تاپ های گیمینگ نیز کارت گرافیک هایی که بر ای کامپیوتر استفاده میشود از کارت گرافیک های لپ تاپ قدرتمند تر است.

حافظه (RAM) و حافظه ذخیره سازی (SSD و HDD)

در ادامه بحث اینکه لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر میرسیم به حافظه و هارد؛ در مورد حافظه رم و حافظه ذخیره سازی تفاوت چندانی بین لپ تاپ و کامپیوتر وجود ندارد یعنی نمیتوان گفت که حافظه RAM  8 گیگ لپ تاپ از حافظه RAM 8 گیگ کامپیوتر بهتر است.

در کامپیوتر ها و لپ تاپ ها میتوان حافظه رم و حافظه ذخیره سازی را ارتقا داد.

مقایسه قیمت لپتاپ و کامپیوتر

در مقایسه بین قیمت لپ تاپ و کامپیوتر، در کامپیوتر ها قیمت نسبتا بالا تر است زیر شما غیر ا ز کامپیوتر باید صفحه نمایش، موس، کیبورد، میز کامپیوتر و صندلی هم تهیه کنید که همه این ها بر روی افزایش قیمت کامپیوتر می افزاید.

اما در مورد لپ تاپ ها، چون قابل حمل است و در هر جایی میتوان استفاده کرد نیاز به خرید میز و صندلی مخصوص ندارید و همچنین در لپ تاپ ها موس و کیبورد هم وجود دارد که همین امر به طور کلی باعث کاهش قیمت لپ تاپ ها میشود.

لپ تاپ ها بر اساس برند و مشخصات نرم افزاری آنها قیمیت های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال یک لپ تاپ ایسوس با مشخصات کاملا مشابه با لپ تاپ ایسر، قیمیت لپ تاپ ایسوس بالا تر است زیرا برند آن نسبت به ایسر گران تر است.

نتیجه گیری

در این مطلب تمام نقاط ظعف و قوت کامیپوتر را بررسی کردیم و پی بردیم که اینکه لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر ، بستگی به نیاز مان  دارد. و هریک از ما با توجه استفاده از کاری که داریم بین این دو یکی را انتخاب میکنیم.

امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و با استفاده از این مطلب بتوانید لپ تاپ یا کامپیوتر مورد نظر خود را تهیه کیند.

تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *