بررسی تخصصی پلی استیشن 5

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

بررسی تخصصی پلی استیشن 5


چندی پیش شرکت سونی، آخرین نسل پلی استیشن خود را یعنی پلی ایستیشن 5 را رونمایی کرد و این محصول مورد توجه بسیار از افراد سراسر دنیا قرار گرفت که در این مطلب قصد داریم بررسی تخصصی پلی استیشن 5 را انجام دهیم.

در ادامه این مطلب میخواهیم ویژگی های جدید نسل 9 پلی استیشن را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی Play station 5

طراحی ظاهری پلی استیشن 5 که برای کاربران بسیار بحث برانگیز بود نسبت به کنسول های بازی گذشته شرکت سونی از ابعاد بسیار بزرگ تری تشکیل شده است و همچنین طراحی ظاهری آن نیز بسیار متفاوت است.

کنسول بازی پلی استیسن 5 را به دو صورت عمودی و افقی میتوانیم استفاده کنیم و برای استفاده از دو حالت آن باید از پایه ایی که برای آن طراحی شده است و در جعبه کنسول قرار دارد استفاده کنیم.

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

قبل از خرید پلی استیشن 5 باید به این نکته توجه کنید جای مناسب برای قرار دادن آن دارید یا نه . زیرا با توجه به ابعاد بزرگ این کنسول بازی در هر جایی نمیتوان آنرا قرار داد و همچنان باید محلی که میخواهیم آنرا قرار دهم اشیاء شکستنی وتیز نباشد زیرا با وجود پایه پلی استیشن باز هم هنگامی که در حالت عمودی قرار میدهید لق میزند و امکان افتادن آن وجود دارد.

یکی از ویژگی های ظاهری پلی استیشن 5 این است که میتوانید قاب های دور کنسول بازی را جدا کنید و بدنه اصلی کنسول را تمیز کنید.

رابط کاربری

رابط کاربری پلی استیشن 5 بسیار شبیح پلی استیشن 4 است ما تغیراتی کرده است و شرکت سونی رابط کاربری این نسل از پلی استیشن را بهبود داده است.

در رابط کاربری پلی استیشن 5 فهرست افقی را مشاهده میکنید که آخرین بازی ها و اپلیکیشن های شما را به نمایش میگذارد.

در تب اول شما میتوانید تمام بازی های موجود در اکانت خود را مشاهده کیند.

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

در تب دوم یعنی تب Installed  شما میتوانید بازی های نصب شده در اکانت خود را مشاهده کنید.

تب سوم یعنی تب PlayStation Plus شما میتواند بازی های رایگان که در فروشگاه پلی استیشن موجود میشود را مشاهده کنید و همچنان برای خرید و تمدید بازی را میتوامیند مشاهده کنید.

قابلیت بسیار کاربردی که در پلی استیشن 5 موجود میباشد قابلیت فیلتر کردن بازی های بر اساس پلتفرم میباشد.

شما در رابط کاربری پلی استیشن 5 میتواند در بخش پروفایل خود تمام سابقه بازی های نصب شده ایی که بر روی اکانت های پلی استیشن از قبل داشتید را مشاهده کنید و همچنان شما میتواند زمان سپری شده در هر بازی را مشاهده کنید که این یکی از ویژگی های رابط کاربری پلی استیشن 5 میباشد.

در تب Media شما میتوانید تمام سرویس ها و سایت های تماشا ویدئو را ببینید و فیلم و سریال خود را در آن تماشا کینید. مانند Netflix

سخت افزار PS 5

سخت افزار پلی استیشن 5 نسبت به کنسول های بازی دیگر پیشرفت چشمگیری داشته است که میتوانیم به ارتقا CPU و کارت گرافیک قدرتمند آن اشاره کینم در زیر مشخصات سخت افزاری کنسول بازی پلی استیشن 5 را برایتان شرح داده ایم.

مشخصات کنسول بازی پلی استیشن 5

  • پردازنده مرکزی(CPU): پرازنده هسته ایی ذن 2 با فرکانس  3/5 گیگا هرتز
  • پردازنده گرافیک (GPU): دارای قدرت پردازشی 10/28 ترافلاپس
  • معماری کارت گرافیک: RAND 2
  • حافظه گرافیک : 16 گیگا بایت از نوع DDR6
  • پهنای باند حافظه: 448 گیگ بر ثانیه
  • حافظه ذخیره سازی: 825 گیگا بایت SSD
  • حافظه ذخیره سازی خارجی : USB HDD
  • داریو نوری: 4K UHD

بررسی دسته بازی پلی استیشن 5

شرکت سونی تغیرات زیادی را در دسته بازی کنسول جدید پلی استیشن ایجاد کرده است که میتوانیم بگوییم این تغیرات بسیار کاربردی بوده و کار گیمر هارا راحت تر میکند و حس خوبی به کاربر موقع بازی میدهد.

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

از تغیرات جدید دسته های بازی پلی استیشن 5 میتوانیم به لرزش های دقیق تر آن اشاره کنیم که در هر بازی با توجه به شرایط بازی لرزش دسته تغییر میکند. بطور مثال اگر شما مشغول به بازی CALL OF DUTY باشید و دشمن نارنجک به سمت شما پرت کند دسته بازی لرزش بیشتری را ایجاد میکند و یا هنگامی که در بازی Need For Speed  هستید لرزش دسته در هنگامی که ماشین وارد جاده خاکی میشود و یا وارد جاده گلی میشود متفاوت میباشد.

یکی دیگر از تغیرات دسته های بازی پلی استیشن 5 کلید های R2 و L2 میباشد.

بگذارید با ذکر مثالی این موضوع را شرح دهم .

مثلا اگر شما در یک بازی جنگی باشید و در هنگام تیراندازی با کمان، قدرت پرتاب تیر شما بستگی به اندازه فشردن کلید R2 میباشد.

از دیگر تغییرات ظاهری دسته های بازی پلی استیشن 5  میتوانیم به نوار های نوری آبی رنگ طراحی شده بر روی دسته اشاره کنیم که ظاهر زیبا تری به دسته میدهد.

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

یکی دیگر از تغییرات بسیار کاربردی دسته های پلی استیشن 5 قدرت بیشتر باطری آنها است که مدت نگهداری شارژ باطری نسبت به پلی ستیشن 4 بیشتر میباشد.

آرگانومی دسته بازی پلی استیشن 5 با تحقیق و بررسی دست های گیمر ها در سنین مختلف طراحی شده است که تمامی کاربران در سنین مختلف به راحتی میتوانند دسته بازی را در دست بگیرند و احساس راحتی کنند.

صدای فن و گرما پلی استیشن 5

در بررسی تخصصی کنسول بازی PS 5 به میزان داغ شدن و گرما کنسول و صدای فن آن میرسیم.

با توجه به کارت گرافیک قدرتمند PS5 و CPU آن مقدار گرمایی که تولید میکنند بیشتر از کنسول های بازی دیگر میباشد و برای خنک کردن آن از فن های قدرتمند تری باید استفاده شود.

بررسی تخصصی پلی استیشن 5

کنسول بازی PS 5  میزان صدایی که از خود تولید میکند نسبت به فن بزرگی که برای خنک کردن آن استفاده شده است زیاد نیست و صدای آن به طوری نیست که هنگام بازی حواس کاربر را پرت کند.

شرکت سونی برای داغ نشدن بیش از حد پلی استیشن 5 توصیه هایی به کاربران کرده است که با رعایت این نکات کنسول بازی شما کمتر داغ میشود.

  • کنسول بازی را بر روی فرش قرار ندهید.
  • کنسول بازی را در محلی قرار دهید که عبور هوا برای خنک کردن آن وجود داشته باشد.
  • کنسول بازی را با فاصله 20 سانتی متر از دیوار قرار دهید.
  • کنسول را با پارچه نپوشانید.
  • هر چند وقت یک بار به تمیز کردن بدنه اصله و راه های عبور و خروج هوا اقدام کنید.

قیمت کنسول بازی Play Station 5

قیمت کنسول بازی Play Station 5  در ایران از 200000/23 شروع میشود و تا قیمت 500/277/46 تومان میرسد و این قیمت ها به مدل، حافظه دستگاه ، تعداد دسته های کنسول بستگی دارد.

نتیجه گیری کلی

کنسول جدید شرکت سونی یعنی Play Station 5 از نظر تمام کنسول های مشابه و کنسول های بازی گذشته خود از از نظر سخت افزاری و طراحی و رابط کاربری بسیار قدرتمند تر است و شرکت سونی در این کنسول بازی خود ارتقا چشمیگری و کاربردی برای آن در نظر گرفته است که در این مطلب تمام موارد کنسول بازی پلی استیشن 5 را بررسی کردیم.

تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *