روانشناسی در مشهد

روانشناسی در مشهد


همه ما، نام روانشناسی و پزشک های روانشناس در مشهد به گوشمان خورده است. به طور کلی علم روانشناسی با استفاده از روش های علمی به مطالعه روان و ذهن ما میپردازد. در ادامه این مطلب توضیحات کامل تری در مورد علم روانشناسی و تاثیر آن در زندگی مان بیان میکنیم.

روانشناسی چیست ؟

روانشناسی با استفاده از علم و پژوهش به مطالعه ذهن و فرایند ذهنی و رفتار انسانها میپردازد.

با استفاده از علم روانشناسی، روانشناسان به معالجه بیماریهای روانی انسان ها میپردازند.

روانشناسی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها علم متفاوتی  از شاخه های روانشناسی دا در برمیگرد  و تاثیری در زندگی ما دارند.

تاریخچه روانشناسی

علم روانشناسی قدمتی گسترده دار د و میتوان از قدیمی ترین علم های تاریخ آنرا نام برد.

روانشناسی در مشهد

اگر بخواهیم اولین روانشناسان تاریخ را را نام ببریم افرادی مانند ارسطو و افلاطون را میتواینم معرفی کنیم. از آنجایی این افراد رد یونان باستان بوده اند میتوان مهد روانشناسی را یونان باستان معرفی کرد .

درابتدا تا اواخر قرن 19 میلادی علم روانشناسی یکی از شاخه های علم فلسفه بوده است ک در اواخر قرن 19، روانشناسی خود یکی علم مستقل شد که زیر شاخه هایی دارد.

اولین آزمایشگاه برای روانشناسی را در سال 1979 در کشور آلمان، شهر لایپیزیک  توسط ویلهم وونت تاسیس شد . این فرد را میتوان پدر علم روانشناسی نام برد.

کلمه و اصطلاح روانشناسی توسط فردی به نا رادولف گوسلنیوس ابداع شد.

 تاریخجه علم روانشناسی در سه دوره اصلی، ساختار گرایی، کارکرد گرایی و رفتار گرایی قابل مطالعه است.

انواع روانشناسی

روانشناسی شاخه ها و انواع متعددی دارد که هر کدام از آنها مبحثی جداگانه برای تعریف و توضیح دارد.

در زیر 10 شاخه اصلی روانشاسی را نام برده و هر کدام را به طور مختصر توضیح میدهیم.

روانشناسی بالینی

روانشناسان با استفاده از علم روانشناختی، به بررسی اختلالات فرد میپردازند که این نوع روانشناسی را روانشناسی بالینی نام دارد.

روانشناسی رشد

روانشناسی رشد شاخه ایی از علم روانشناسی که به تغیر و تحولات بدن انسان از بدر تولد تا زمان پیری میپردازد که بیشتر مبحث روانشناسی رشد، تغییر و تحولات بدن انسان در زمان نوجوانی است.

روانشناسی شخصیت

 برای اینکه متوجه بشویم که هر یک از ما چه شخصیتی داریم باید به پزشک روانشناس شخصیت مراجعه کنیم. پزشک روانشناس به ما کمک میکند که شخصی خود را چگون بشناسیم و چه رفتار هایی انجام دهیم تا موفق تر شویم.

روانشناسی اجتماعی

امروزه همه ما با در جامعه بیرون حضور داریم. در وانشناسی اجتماعی تمرکز بر این دارد که در موضوعات مطرح شده در جامعه و اجتماع چگونه برخورد کنیم و چگونه خود را با شرایط اجتماعی وقف دهیم که باعث ازار و اذیت ما نشود.

روانشناسی سلامت

روانشناسی سلامت، میکوشد تا عواملی که بر جسم و سلامت ما در جامعه صدمه وارد میکند و باعث ضرر و زیان ما میسود را شناسایی کند و بر اساس تیپ شخصیتی ما با مشاور آنها را از ما دور کند تا با سلامت جشم خود صدمه ایی وارد نکنیم.

روانشناسی جنسی

امروزه یکی از دلیل های طلاق و جدایی عوامل جنسی میباشد که متخصصان و پزشکان علم روانشناسی به بررسی مشکلات سکس و سکسولوژی میپردازند تا بتوانند مشکلات از این قبیل را حل کنند.

روانشناسی مشاوره

 یکی از مهم ترین شاخه های علم روانشناسی روانشناسی مشاوره است که اکثرا موضوع های روانشناسی بالینی را مورد تحلیل قرار میدهند اما روانشناسی مشاوره موضوعاتی را مورد تحلیل قرار میدهند که در روانشناسی بالینی وجود ندارد.

روانشاسی کودک

کودکان نیاز هایی دارند که والدین در بعضی مواقع نمیتوانند آنهارا شناسایی کنند و نیاز فرزند خود را بر طرف کنند. در روانشناسی کودک شخصیت کودک را مورد بررسی قرار میدهند و میتواند نیاز های کودک را بر اساس شخصیت آنها متوجه بشوند و به والدین بگویند که کودک چه نیاز هایی دارد.

روانشناسی جنایی

 روانشناسی جنایی یکی دیگر از شاخه های روانشناسی است که به بررسی موضوعات جنایی و کیفری آن جامعه میپردازد.

روانشناسی تربیتی

 روانشاسی تربیتی کمک میکند که به شیوه درست تربیت و آموزش فرزندان خود بپیدازیم تا فرزندان ما با بهترین شکل ممکن تربیت بشوند.

روانشناسی چه کاربردی در زندگی ما دارد؟

در زندگی ما هدف هایی وجود دارد که با رسیدن به آنها احساس خوبی به ما دست میدهد و احساس خوشبختی میکنیم. حالا میتواند این هدف یک هدف مالی باشد یا یک هدف احساسی، عاطفی یا کاری باشد. علم روانشناسی به ما کمک مکند که چگونه به هدف های مورد نظر خود برسیم.

 همچنان در زندگی همه ما مشکلاتی وجود دارد که حل کردن آنها بسیار برای ما مشکل است و  این مشلات در بلند مدت میتواند صدمات جبران ناپذیری برای ما داشته باشند.

روانشناسی در مشهد

روانشناسان با مشاوره به شما کمک میکنند که چگونه به راحتی مشکلات خود را حل کنید.

روانشناسی همانطور که گفته شد شاخه های متعددی دارد که در هر زمینه ایی میتواند به کمک کند، در محیط کاری، در ورزش، در خانواده ، در تربیت فرزندان و بسیاری از مسائل دیگر به کمک ما می آید.

یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

روانشناسان زیادی وجود دارد که هر کدام تخصص مربوط به خود را دارند و در شاخه و تخصص مربوط به خود فعالیت میکنند.

یک روانشاس خوب باید تیپ شخصیتی مراجعه کننده خود را تشخیص بدهد و بر اساس تیپ شخصیتی آن مشاوره بدهد از ویژگی های یکی روانشناس خوب متوانیم به مهم ترین عامل آن یعنی راز دار بودن و قابل اعتماد بودن آن اشاره کرد تا بتوانیم با خیال راحت مشکلات خود را با رواشناس خود در میان بگذاریم .

از دیگر ویژگی های پزشک روانشناسس در مشهد میتوان به این موضع اشاره کرد که زود قضاوت نمیکند و شنونده خوبی است یعنی میگزارد با صبوری کامل مراجعه کننده مشکلات خود را در میان بگزارد سپس به او مشاوره بدهد و مراجعه کننده خود را راهنمایی کنند.

یک مشاور روانشناس خوب باید از مهارت های ارتباطی و کلامی ویژه ایی برخوردار باشد  تا بتواند با مراجعه کننده خود به خوبی ارتباط برقرار کند و مراجعه کننده موذب نباشد و بتواند مشکلات خود را به خوبی با روانشناس خود در میان بگذارد.

روانشناس در مشهد

روانشناسان زیادی در مشهد وجود دارد که هر کدام از آنها تخصص مربوط به خود را دارند و میتوانند در زمینه های مختلفی به شما مشاوره بدهند.

شما اگر وقت رفتن به مطب پزشک روانشناس ندارید میتوانید با نصب اپلیکیشن داپ از طرق تلفنی و یا بصورت آنلاین مشاوره از بهترین مشاوران روانشناس در مشهد در یافت کنید. همچنین با نصب اپلیکیشن داپ به شما بهترین مشاوران روانشناس در مشهد معرفی میشود که با قیمت مناسب مشکلات شما را حل کنند.

کلام پایانی

در این مطلب شما به موضوع روانشناسی و شاخه ها اصلی روانشاسی پی بردید و متوجه شدید که یک روانشناس خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

به طور کلی علم روانشناسی به شما کمک میکند که در هر زمینه ایی که شما مشکل دارید و مشورت میخواهید مشکلاتتان را با ارائه دادن مشاوره  به شما حل کنند و شما به نتیجه مطلوب مورد نظر خود برسید.

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را کرده باشید.

روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *