خرید و نصب کاغذ دیواری

خرید و نصب کاغذ دیواری


امروزه آموزش خرید و نصب کاغذ دیواری در مشهد و در منازل بسیار مورد استقبال قرار گرفته زیرا با وجود هزاران طرح زیبا میتواند جلوه بسیار زیبایی به منازل ارائه دهد.

از دیگر مزیت های کاغذ دیواری میتوان به نصب سریع و اسان ان اشاره کرد که بدون بهم ریختن منزل میتواند در زمان کمی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و فضای زیبایی به منزل و اتاق خواب خود رائه دهید .

در ادامه این مطلب به اموزش خرید کاغذ دیواری مرغوب و خوب و نصب کاغذ دیواری میپردازیم .

شما میتوانید با نصب اپلیکیشن و یا ثبت نام در وبسایت داپ بهترین نیرو های نصاب کاغذ دیواری را در اختیار داشته باشد و همچنان از صد ها خدمات دیگر استفاده کنید.

کاغذ دیواری برای کجا؟

اولین سوال برای خرید کاغذ دیواری این است که کاغذ دیواری را برای کجا میخواهیم ؟

ایا برای نصب در پذیرایی یا اتاق خواب یا اتاق کودک میخواهید ؟

همانطور که گفته شد کاغذ های دیواری دارای صد ها رنگ ها و نقش های کوناگون هستند که هر کدام انها برای جایی از منزل مناسب هستند .

  • نصب و خرید کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی

برای خرید و نصب کاغذ دیواری در پذیرایی باید به این نکته توجه داشت که سبک و طرح کاغذ دیواری با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد و همچنین رنگ کاغذ دیواری نیز باید نزدیک به رنگ دکوراسیون و وسایل خانه باشد .

اگر شما مبیلمان ساده دارید نصب کاغذ دیواری بهتر است کاغذ دیواری با طرح های تقریبا شلوغ استفاده کنید؛ اگر دارای مبلمان طرح دار هستید بهتر است از کاغذ دیواری با نقش ها و طرح هاشلوغ استفاده نکنید زیرا فضای منزل و پذیرایی شما بهم ریخته و کوچک تر دیده میشود.

  • نصب و خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب

برای خرید و نصب کاغذ دیواری در اتاق خواب بهتر است از رنگ های تند استفاده نکنید تا مزاحم ارامش و استراحت شما نشود، برای نصب کاغذ دیواری در اتاق خواب ها میتوانید از رنگ های استفاده کنید که فضای گرم و جذابی برای شما فراهم میکند.

  • نصب و خرید کاغذ دیواری برای اتاق کار

برای خرید و نصب کاغذ دیواری برای اتاق کار بهتر است مدل های با طرح های بسیار شلوغ استفاده نکنید زیرا باعث حواس پرتی و جلب توجه شما میشود بهتر است از مدل های با طرح های رسمی تر به عنوان مثال: طرح های راه راه یا بافت دار استفاده کنید .

انواع جنس های کاغذ دیواری

 

انواع جنس کاغذ دیواری

انواع جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیوارید های کاغذی جنس بسیار بسیار نازکی دارد و مدت دوام ان تقریبا تا 2 سال است و غیر قابل شسشتو است. مزیتی که این گونه کاغذ دیواری ها نسب به سایر جنس ها دارد این است که قیمت کمی دارد و هزینه ان مناسب است .

  • کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل

کاغذ دیواری وینیل از جنس  PVC است که روی زیرساختی کاغذی چسبانده می‌شود.این نوع از کاغذ دیواری ها قابل شستشو  و ضد خش هستند و مدت دوام آن تا 5 سال میباشد.

  • کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو علاوه بر ویژگی های کاغذ دیواری های PVC  نیز مزیت های دیگری دارد که میتوان به: ضد دوده و حسایت بودن، پاره نشدن، در مقابل افتاب مقاوم بودن و عایق سرما و گرما بودن آنها اشاره کرد.

  • کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ های دیواری سه بعدی بدلیل طرح ها و نقش های برجسته بسیار زیبا، به نظر میرسد و جلب توجه میکند.

همچنین این قبیل از کاغذ های دیواری قابل شستشو نیز بوده است و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

اموزش نصب کاغذ دیواری

قبل از هر کاری برای نصب کاغذ دیواری باید ابعاد دیوار های منزلتان را اندازه گیری کنید.

در ادامه به شما اموزش میدهیم که چگونه ابعاد دیوارهای منزل خود را برای نصب کاغد دیواری اندازه گیری کنید.

اندازه گیری ابعاد دیوار برای نصب کاغذ دیواری

به طور معمول ابعاد هر رول کاغذدیواری 10 متر طول و 52 سانتیمتر عرض دارد یعنی مساحت 5 متر مربع را می پو شاند.

ابتدا عرض هر دیواری که میخواهیم کاغذ دیواری را نصب کنیم اندازه گیری میکنیم سپس انداره های بدست امده را باهم جمع میکنیم که به  این مجموع عرض ترکیبی نیز گفته میشود.

اکنون ارتفاع دیوار را اندازه گیری خواهیم کرد سپس اندازه بدست آمده را با عرض ترکیبی ضرب میکنیم.

مجموع بدست آمده ( متر مربع کلی ) است که کاغذ دیواری روی آن نصب میشود.

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

میزکار
• قلموی بزرگ
• کاردک پلاستیکی
• تیغ موکت بری
• خطکش

مراحل نصب کاغذ دیواری

وسایل منزل را به اندازه 1/5 متر از دیوار فاصله دهیم تا بتوانید نردبان را در کنار دیوار بگذارید.

برای میز و یا زیر دست کاغذ دیواری میتوانید از یک سطح صاف،مانند:میز نهار خوری استفاده کنید.

چسب مخصوص کاغذ دیواری را میتوانید از ابزار فروشی ها و رنگ فروشی ها تهیه کنید؛ برای اماده کردن چسب کاغذ دیواری انرا با مقداری آب و چسب چوب مخلوط کنید.

اماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری

اگر دیوار شما گچی است کل دیوار خود را روغن الیف بزنید. از صاف بودن و ترک نداشتن کل دیوار اطمینان حاصل فرمایید.

پس از اینکه مطمئن شدید دیوار شما صاف و یکدست است بهتر است کل دیوار خود را روغن آستر بزنید تا لکه های ریز حاصل از بتوته کاری از بین برود.

موقع نصب کاغذ دیواری محلول رقیق چسب را با با قلموی بزرگ بر دیوار بمالید تا گرد و غبار را از روی دیوار پاک شود تا کاغذ دیواری بخوبی بر دیوار متصل شود.هنگام نصب کاغذ دیواری محلول چسب را با یک قلمو بزرگ بر روی دیوار بمالید تا گرد غبار روی دیوار تمیز و پاک بشود و کاغذ دیواری به راحتی  بتوانید کاغذ دیواری را نصب کنید.

نصب کاغذ دیواری

قسمت اول که میخواهیم کلاغذ دیواری را برش دهیم بین 5 تا 10 سانتی متر است، فقط قسمت اول را به این اندازه برش میدهیم چون قسمت بعدی را با توجه به طرح کاغذ دیواری که داریم باید برش دهیم. برای رول دوم طرحی کاغذ دیواری را باید با رول اول همسان برش دهید.هر برشی که میدهید اول آنرا نصب کنید و سپس سراغ برش و نصب مرحله بعدی بروید.  هنگام چسب زدن دیوار از مرکز دیوار به سمت لبه ها بروید و لبه های چسب خورده را ده الی پانزده دقیقه روی هم بماند. شما قواره اول را که به صورت عمودی برش دهید باقی قواره ها به خودی خود عمودی میشوند.

حالا با استفاده ار کاردک چسب را از لبه ها بیرون کنید و اضافه هارا برش دهید.

توجه کنید نصب کاغذ دیواری با جنس پیپر روش دیگری برای نصب دارد.

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را کرده باشید و بتوانید به کمک این آموزش، کاغذ دیواری مناسبی و باکیفیتی تهیه کنید و خدتان آنرا نصب کنید.

طراحی و دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *