عیب یابی یخچال

عیب یابی یخچال


یخچال جزو مهم ترین وسایل لوازم خانگی منزل میباشد که در مواقعی مشکلاتی برای آنان پیش میباید. در این مطلب میخواهیم به عیب یابی یخچال ها بپردازیم و مهم ترین عیوب و مشکلات آنهارا برطرف کنیم.

چرا یخچال سرو صدا میکند؟

یخچال ها در حالت عادی از خود صدا تولید میکند. اما اگر این صدا بیش از حد معمول باشد و صدای آن آزار دهنده باشد میتواند یکی از مکشلات زیر را داشته باشد.

  • فن یخچال ها وظیفه رد و بدل کردن هوا را در یخچال دارند و خودشان صدای بسیار کمی دارند اما اگر صدای یخچال ما بیش از حد باشد ممکن است فن یخچال خراب باشد یا نیاز به روغن کاری داشته باشد.
  • تراز نبودن یخچال یکی دیگر از مشکلاتی است که متواند باعث شود یخچال ما سر صدای بیش از حد تولید کند. برای تراز کردن یخچال باید یخچال خود را به گونه ایی تنظیم کنید که در مواقعی که درب یخچال باز است، درب آن به صورت ثابت بماند. سپس پایه جلویی یخچال را مقداری بالا میاوریم تا درب یخچال به آرامی بسته شود.
  • یکی دیگر از مشکلاتی که باعث سر صدا یخچال میشود یخ ساز است.
    هنگامی که یخ ساز در حال یخ سازی میباشد اما آب یخچال شما خانوش میباشد یخ ساز از خود صدای بلندی تولید میکند.
    برای برطرف کردن این مشکل اتصال شیر آب یخچال را بررسی کنید.

چرا لامپ یخچال روشن نمیشود؟

روشن نشدن لامپ یخچال ها یک از مشکلاتی است که یخچال ما شاید با آن روبرو شوید. متداول ترین دلیلی که باعث میشود لامپ یخچال شما روشن نشود سوختن آن است، که باید آنرا تعویض کنیم.

چرا یخچال برفک میگیرد؟

در بعضی از مواقع ما مشاهده میکنیم که یخچال فریزر ما برفک میزند و یخ میبندد. دلیل برفک زدن یخچال وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال است که با هر بار، باز و بسته کردن درب یخچال با ورود هوای گرم به داخل یخچال باعث برفک زدن و یخ بستن آن میشود.

از دلایل این مشکل میتواند یکی از کار های زیر باشد:

  • محلی که یخچال را آنجا قرار داده ایم اگر رطوبت بالایی داشته باشد باعث این امر میشود که با هر بار باز و بسته کردن درب یخچال و تکرار زیاد این کار در بلند مدت باعث ورود رطوبت و هوای گرم به داخل یخچال میشود و یخچال باعث گرفتن برفک و یخ زدن میشود.
  • خراب بودن و کیپ نبودن لاستیک و واشر دور یخچال باعث میشود که درب یخچال به خوبی بسته نشود و این امر باعث میشود که هوای گرم بیرون یخچال وارد یخچال شود و یخچال برفک ببندد.
  •   خرابی ترموستات یخچال هم باعث میشود که یخچال ما برفک ببندد.

چرا آب سرد کن یخچال خراب میشود؟

خراب شدن آب سرد کن یا سرد نکردن آب یخچال، یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شویم. از دلیل های اصلی این مشکل میتواند عوامل زیر باشد که با بررسی کردن آنها میتوانیم مشکل آب سرد کن یخچال خود را حل کنیم.

عیب یابی یخچال

  • لوله انتقال آب
  • ترموستات یخچال
  • شیر برق وردوی آب
  • فیلتر آب
  • گاز یخچال
  • المنت یخچال

چرا یخچال آب میدهد ؟

در عیب یابی یخچال که در کف یخچال آب جمع میشود ابتدا باید لوله تخلیه را بررسی کنیم که گرد و غبار یا مواد غذایی یا یخ مانع تخلیه آب نشده باشد. در مرحله بعد باید لاستک درب یخچال را بررسی کنیم زیرا با محکم بسته شدن درب یخچال باعث افزایش چگالی و در نتیجه نشت آب از یخچال میشود.

چرا بدنه یخچال برق دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با برخورد دستتان با بدنه یخچال احساس برقگرفتگی را تجربه کنید. در عیب یابی یخچال که بدنه آ« برق دارد باید از متخصص الکتریکی کمک بگیریم؛ زیرا  برطرف کردن این مشکل چون با برق سرو کار دارد خطر ناک است. یکی از عواملی که باعث وجود این مشکل میشود قطع شدن یا اتصالی یکی از سیم های موتور یخچال میباشد.

چرا یخچال خاموش میشود؟

خاموش شدن ناگهانی یخچال ها اتفاق غیر منتظره ایی است که باعث نگرانی ما میشود که ممکن است فکر کنیم یخچال ما سوخته باشد اما در عیب یابی یخچالی که به صورت غیر منتظره خاموش میشود میتواند دلایل زیر باشد:

  • ترموستات
  • تایمر دیفراست
  • خراب شدن سیم یا پریز یا محافظ

چرا یخچال خوب سرد نمیکند؟

یکی از عیب های یخچال که در مواردی ممکن است با آن برخورد کنیم خنک نکردن یا سرد نکردن یخچال و فریز است که میتواند مشکل آن از درست بسه نشدن درب یخچال باشد به همین دلیل باید لاستیک درب یخچال را همیشه چک کنیم.

خراب بودن کمپرسور و رله کمپرسور یخچال هم میتواند یکی دیگر از دلایل سرد نکردن یخچال باشد.

معیوب بودن فن یخچال هم  میتواند یکی از دلیل های سرد نکردن یخچال باشد.

خراب بودن دمپر هوا هم از دیگر دلایل سرد نکردن سرد نکردن یا خنک نکردن یخچال باشد.

عیب یابی انواع برند یخچال

یخچال ها جزو لوازم خانگی هستند که در برند های مختلف تولید میشود. مانند یخچال فریزر،سامسونگ، ال جی، دوو و .. که هر کدام از آنها ویژگی های خاص و منحصر بفرد خود را دارد که همه این برند ها ممکن است، بر اساس دلایلی باعث بروز مشکلاتی شود و عیب عایی در آنها رخ میدهد. در این مطلب ما به اصلی ترین مشکلات یخجال پرداخیتم اما شاید در هر یک از برند های یخچال ها مشکلاتی رخ بدهد که فقط با مراجعه به نمایندگی آن برند و یا مطالعه دفترچه راهنما آن حل شود. شما میتوانید با نصب اپلیکیشن داپ از بهترین متخصصین و تعمیر کاران یخچال در کمترین زمان ممکن بهره مند شوید.

در این مطلب مهم ترین عیب عای یخچال را بررسی کردیم اگر همچنان سوالاتی در مورد عیب یابی یخچال دارید میتوانید از طریق نصب اپلیکیشن داپ و تماس با کارشنسان داپ، مشکلات یخچال خود را حل کنید.

همچنین داپ  با در اختیار داشتن بهترین نیرو ها و متخصصین در زمینه عیب یابی یخچال و تعمیر یخچال و هزاران خدمات دیگر در خدمد شماست.

امید وارم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

 

تاسیسات و تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *