نکاتی قبل از خرید تلفن همراه

نکاتی قبل از خرید تلفن همراه

نکاتی قبل از خرید تلفن همراه


نکاتی قبل از خرید تلفن همراه یا موبایل باید به آن توجه کنید که در ادامه این مطلب به شما میگویم در هنگام خرید تلفن همراه باید چه فاکتور هایی در نظر بگیرید.

امروزه دیگر تلفن های همراه هوشمند، یکی از وسایل ضروری همه انسان ها است که دستان همه ما یافت میشود.

امروزه در دنیای تکنولوژی هر ساله تعدادی زیادی موبایل جدید توسط برند های مختلف در دنیا معرفی میشوند که بعضی از ما قسد خرید آنها را داریم اما قبل از خرید، باید به نکاتی توجه کنیم که در این مطلب به آنها اشاره میکنیم.

قیمت، مهم ترین نکته قبل خرید موبایل

قیمت موبایل ها از مهم ترین نکاتی  است که قبل از خرید تلفن همراه باید به آن توجه کنیم.

ما طبق بودجه و میزان پولی که داریم باید بهترین تلفن همراه موجود در بازار را تهیه کینم.  و به این نکته باید توجه کرد که نباید گول مارک های معتبر بازار را بخوریم زیرا بسیار از برند های تلفن همراه، بر اساس ارزش برند خود قیمیت بالاتری دارند. بر همین اساس شما باید طبق بودجه ایی که دارید برند مناسبی را با کیفیت مطلوب تهیه کنید.

انواع برند های موبایل

تعداد زیادی برند های مختلف موبایل در دنیا وجود دارد که هر کدام از آنها از نظر سیستم عامل و ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

نکاتی قبل از خرید تلفن همراه

در این قسمت ما میخواهیم  انواه برند های موبایل را نام ببریم و در مورد هر یک از آنها توضیحی مختصری بدهیم.

اپل

برند گوشی های اپل، جزو برترین برند های حال حاظر در دنیا است که به دلیل متفاوت بودن سیستم عامل آن و امنیت بالای آن از محبوبیت زیادی بین کاربران در سراسر دنیا برخوردار است.

از نقاط ضعف تلفن های همراه برند اپل میتوانیم به قیمت های بالای آنها و باطری های آنها اشاره کنیم.

سامسونگ

برند سامسونگ جزو پر قدرت ترین شرکت های دنیا در ساخت تلفن های همراه است که از گذشته در این حوزه فعالیت داشته است.

موبایل های برند سامسونگ به دلیل تنوع بالای مدل هایش و قیمت های مناسبش در بین مردم بسیار محبوب است. همچنین از دیگر مزیت های تلفن های همراه سامسونگ میتوانیم به خدمات پس از فروش آن در ایران اشاره کنیم.

شیائومی

تلفن های همراه شیائومی جزو بهرین گوشی های دو سال گذشته است که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است.

از نقاط قوت موبایل های شیائومی میتوان به باطری های پر قدرت آن و نقاط ضعفش نیز میتوان به مقاوم نبودن آن در مقابل ظربه اشاره کنیم.

هوآوی

گوشی های هواوی هم از تنوع مدل های بالایی برخودار است  که هرساله، چندین مدل مختلف به بازار ارائه میکنند. به همین دلیل در سال 2020 هواوی بزرگترین برند تولید کننده تلفن همراه در جهان شناخته شد.

از نقاط ضعف گوشی های هواوی برخودار نبودن از سرویس های گوگل است. زیرا گوگل گوشی های هواوی را تحریم کرده است.

موتورولا

گوشی های موبایل موتورولا ساخت کشور امریکا میباشند .

گوشی های موتورلا جزو اولین شرکت های تولید کننده تلفن همراه در دنیا میباشد که با پیشرفت تکنولوژی، این شرکت نیز گوشی های موبایل خود را بر این اساس تغییر داد.

این گوشی های موبایل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

بلک بری

گوشی های موبایل بلک بری جزو متفاوت ترین کوشی موبایل در دنیا است که ساخت کشور کانادا میباشد. این گوشی های موبایل هوشمند به دلیل امنیت بسیار بالای آنها معروف میباشند.

سونی

شرکت سونی نیز جزو قدیمی ترین تولیدات کنندگان تلفن همراه بوده است که در گذشته جزو شرکت سونی ایرکسون بوده ودر سال 2011 شرکت سونی سهام شرکت سونی ایرکسون را خرید و به تولیدات گوشی های هوشمند اندرویدی ، پرداخت است.

گوشی های سونی به دلیل امکانات سخت افزاری ویژه و دوربین های منحصر به فرد خود معروف است.

ایسوس

ایسوس یک برند تایوانی است از گذشته تحت تولید، رایانه، قطعات سخت افزاری رایانه ایی و تلفن های همراه هوشمند فعالیت میکند .

گوشی های ایسوس به دلیل قیمت مناسب و تنوع بالا مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از جدید ترین گوشی های موبایل ایسوسس میتوان به ASUS Zenfon Z5 اشاره کرد.

اچ تی سی

اچ تی سی هم مانند ایسوس یک برند تایوانی است که از سال 1997 به تولید گوشی های هوشمند پرداخته است.

اچ تی سی به دلیل کیفیت دوربین های بسیار خوب خود در میان مردم محبوبیت داشته است اما در دو سال گذشته گوشی های برند اچ تی سی در میان مردم مورد توجه قرار نگرفت. یکی از نقاط ضعف گوشی های اچ تی سی نداشتن خدمات پس از فروش در ایران است.

ال جی

شرکت ال جی از گذشته در تولیدات لوازم خانگی جزو برترین ها بوده است اما در تولیدات تلفن های همراه هم حرفی برای گفتن دارد.

از نقاط ضعف گوشی های ال جی میتوان به دوربین آنان اشاره کرد. و از نقاط قوت آن به خدمات پس از فروش آنها در ایران را میتوان نام برد.

نوکیا

شرکت نوکیا در گذشته که تلفن های همراه به این اندازه هوشمند نبودند جزو بهترین و پرچم داران گوشی های موبایل بودند اما با پیشرفت تکنولوژی و آمدن سیستم عامل های اندوریدیف تلفن های همراه این شرکت دیگر مانند گذشته مورد استقبال قرار نمگیرفت.

اما در طی دو،سه سال گذشته، گوشی های شرکت نوکیا دوباره به بازار برگشته است و از کیفت بالایی برخوردار است. از بهترین نقاط قوت گوشی های نوکیا میتوانیم به کیفیت دوربین عالی و قطعات سخت افزاری خوب اشاره کنیم.

وان پلاس

گوشی های تلفن همراه وان پلاس که به تازگی به حوزه تولید تلفن های همراه ورود کرده اند  جزو گوشی های موبایل با کیفیت خوبی میباشند اما قیمت آنها بعد از معرفی هر محصول خود به شدت افزایش میابد.

از نقاط قوت گوشی های وان پلاس به دوربین های با کیفیت آنان میتوان اشاره کرد.

 کاتر پیلار

شرکت CAT  در زمینه تولیدات محصولات مختلفی فعالیت میکنند ک از مقاومت بالایی برخوردار هستند.  یکی از محصولات شرکت CAT تولید گوش های هوشمند است ک از مقاومت بالایی برخوردار هستند. اگر در محل کاری کار میکنید کو گوشی موبایل شما در امنیت نیست خرید گوشی های موبایل کاتر پیلار گزینه مناسبی برای شما میباشد.

خدمات پس از فروش تلفن همراه

همان طور که میدانید گارانتی و خدمات پس از فروش، یکی از مهم ترین نکاتی است قبل خرید تلفن همراه باید به آن توجه کنیم.

یا این حال برند های معتبری که کیفیت های خوبی دارند و در حوزه تولید موبایل در ایران خدمات پس ار فروش را ارائه میکنند. شرکت هایی همچون : سامسونگ، ال جی، هوآوی دارای خدمات پس از فروش میباشند اما شرکت معتبری مانند اپل به دلیل تحریم های کشورمان در ایران خدمات پس از فروش ارائه نمیکنند.

سیستم عامل مورد نظر شما در موبایل چیست؟

یکی دیگر از مواردی که باید قبل خرید موبایل به آن توجه باشیم سیستم عامل آن است که چه سیستم عاملی مورد نظر و سلیقه شما است .

اکثر موبایل ها از سیستم عامل اندورید استفاده میکند و سیستم عامل ios  مخصوص تلفن های همراه شرکت اپل میباشد.

نکاتی قبل از خرید تلفن همراه

سیستم عامل ویندوز فون هم جزو سستم عامل های موبایل است که امروزه در حال حاظر استفاده از آنها منسوخ شده است زیرا نرم افزار های کاربردی انها بسیار کم در مارکت ها این گوشی ها یافت میشد.

حالا باید به این توجه کنید که چه سیستم عاملی مورد پسند شما است و چه کاربردی دارد.

معمولا سیستم عامل های اندرویدی در ایران کارایی بیشتری دارند زیرا نرم افزار های ایرانی برای آنان تولید میشوند و هیچ محدودیتی برای برنامه نویسان اپلیکیشن های اندوریدی نمیباشد.

سیستم عامل ios دارای امنیتی بسیار بالایی میباشد اما به دلیل تحریم های شرکت اپل اپلیکیشن های کاربردی ایرانی در اپ استور گوشی های ایفون قرار داده نمیشوند اما نسخه های وب اپلیکیشن آنها وجود دارد.

حال باید شما با در نظر گرفتن نیاز خود از موبایل، سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

باطری های تلفن همراه

قدرت باطری های موبایل از نکات قابل توجهی است که هنگام خرید موبایل باید با آن توجه کنیم . زیرا همه ما قسمت عمده از زندگی روز مره خود را با موبایل سپری میکنیم به این جهت باطری موبایل حائز اهمیت است.

هنگام خرید موبایل در قسمت تنظیمات سلامت باطری موبایل را چک کنید.

از قدرتمند ترین باطری های موبایل میتوانیم به باطری های موبایل شیائومی اشاره کنیم.

Cpu تلفن همراه

Cpu   های تلفن همراه از مهم ترین نکات حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم زیرا تمام پردازش های موبایل ما در cpu  اعمال میشود.

نکاتی قبل از خرید تلفن همراه

Cpu  های تلفن همراه به چند دسته تقسیم میشود. بزرگترین شرکت های تولید موبایل پردازنده های Snapdragon، Mediatek، Exynos  و  Kirin استفاده میکند. در ادامه به بررسی این cpu ها میپردازیم.

Snapdragon

پردازنده یا cpu شرکت آمریکایی کوالکوم از بهترین و گرانترین Cpu   های موجود در بازار می باشد که به نام snapdragon  معروف است. Cpu  های snapdragon  در سه دسته تولید میشود.

سری 400، 600، 800 که به ترتیب برای گوشی های پایین رده تا سری 800 که در موبایل های پرچمدار استفاده میشود.

Mediatek

این مدل از پردازنده ها محبوبیت چندانی بین کاربران ندارد. زیرا عملکرد این نوع پردازنده ها با توجه تست هایی که از آن گرفته شده است زیاد مورد قبول واقع نبوده است.

از مزیت های این نوع پردازنده ها به قیمت پایین آنها میتوان اشاره کرد.

Exyons

این نوع مدل های پردازنده توسط شرکت سامسونگ تولید میشوند و از مهم ترین رقبای پردازنده snapdragon می باشد.

Kirin

پردازنده هی kirin  توسط شرکت هوآوی تولید میشوند و موبایل های شرکت هوآوی هم از همین نوع پردازنده ها استفاده میکند. پردازنده های مدل kirin  در گذشته جزو پردازنده های ساده بازار بودندکه با رقابت توسط شرکت های تولید پردازنده دیگر شکست میخوردند اما با تولید مدل های 950 و 960 در گوشی های هوآوی mate 8 , mate 9  مورد استفاده قرار گرفته و با رقابت با رقبا توانسته اند حرف برای گفتن داشته باشند.

دوربین های تلفن همراه

از نکات های حائز اهمیتی که در قبل از خرید تلفتن همراه باید به آن توجه کنیم دکیفیت دوربین های آن است که در طی دو،سه سال گذشته دوربین های موبایل پیشرفت چشمگری داشته اند.

از بهترین دوربین های موبایل سال 2020 میتوانیم دوربین موبایل Samsung GLAXY note 10 pluse  و IPhone 12 pro  اشاره کنیم.

نتیجه کلی

در این مطلب به توضیح انواع برند های موبایل پرداختیم و نقاط ضعف و قوت آنهارا بررسی کردیم.

همچنان مهم ترین نکاتی قبل از خرید تلفن هراه باید به آن توجه کرد را شرح دادیم .

امیدوارم ای مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و شما بتوانید با توجه به این مطلب بهترین موبایل را تهیه کنید.

 

 

 

تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *