آموزش تعمیر و تعویض فلاش تانک در مشهد

تعمیر و تعویض فلاش تانک

تعمیر و تعویض فلاش تانک


تعمیر و تعویض فلاش تانک در مشهد یکی دیگر از مشکلاتی که در منازل با انها برخورد میکنید، خراب شدن و تخلیه نشدن آب فلاش تانک ها سرویس های بهداشتی است که در این مطلب میخواهیم به شما اموزش دهیم که چگونه خودتان فلاش تانک سرویس بهداشتی منزل خود را عیب یابی،تعمیر یا تعویض کنید.

فلاش تانک چگونه کار میکند؟

فلاش تانک سرویس بهداشتی داری مخزنی است که در آن آب نگهداری میشود و هنگامی که از آن استفاده میکنید آب با فشار از آن تخلیه میشود و باعث از بین رفتن آلودگی های کاسه توالت میشود.

فلاش تانک داری مدل های مختلفی است :

  • فلاش تانک دکمه دار
  • فلاش تانک دو مخزنه
  • فلاش تانک توکار
  • فلاش رو کار
  • فلاش تانک آنتی باکتریال
  • فلاش تانک دو مرحله ایی
  • فلاش تانک اتوماتیک

عیب یابی فلاش تانک ها

عیب یابی فلاش تانک در مشهد

قبل تعمیر و یا تویض فلاش تانک باید بدانیم دلیل خرابی فلاش تانک ما چیست و ایراد کار از کجا است. معمولا دلیل خرابی  فلاش تانک های رو کار موارد زیر میباشد:

  • آب بندی نشدن
  • تخلیه نشدن کامل آب
  • چکه کردن آب
  • عدم تخلیه آب
  • ریختن آب از مخزن فلاش تانک

آب بندی نشدن

سرریز شدن آب از داخل فلاش تانک ناشی آب بندی نشدن فلاش تانک است که نیاز به تعویض فلاش تانک ندارد و کافی است تنها آنرا تعمیر کنید. زیرا هم دلیل بر هدر رفتن آب است و موقع تخلیه فلاش تانک به خوبی کاسه توالت مارا تمیز نمیکند وباعث از بین رفتن آلودگی ها نمیشود.

تخلیه نشدن کامل آب

اگر فلوتریا شناور( وسیله ای برای کنترل سطح مایع که ظاهری حبابی شکل دارد ) خراب شده باشد یا با مشکل داشته باشد آب مخزن فلاش تانک بدرستی تخلیه نمیشود.

چکه کردن آب فلاش تانک

چکه کردن آب از فلاش تانک ناشی از درست و مهندسی بسته نشدن اتصالات، شل شدن مهره ها و در جای خود نبودن اورینگ های فلاش تانک است.

عدم تخلیه آب

تخلیه نشدن کامل آب شامل این میشود که اهرم فلاش تانک و وسایل مربوط به آن به جایی متصل نباشد ویکی دیگر از دلایل عدم تخلیه آب نصب نشدن درست چنگکی فلاش تانک  است.

 ریختن آب از مخزن فلاش تانک

اگر شما مشاهده کردید که آب از مخزن فلاش تانک خارج شد وریخت بدانید شناور به درستی تنظیم نشده است و یا آب به درب فلاش تانک گیر کرده است.

راهکاری ساده برای تعمیر فلاش تانک

ساده ترین راه برای تعمییر فلاش تانک ها  این است که از پر شدن و خالی شدن اتوماتیک فلاش تانک ها جلوگیری کنید.
این به این معنی است که بعد از هر بار استفاده از فلاش تانک شیر آب را ببندید و هنگامی که میخواهید از فلاش تانک استفاده کنید شیر آب آن را باز کنید.

این کار را تا یک ماه انجام دهید تا فلاش تانک شما دیگر چکه نکند .
این کار به این دلیل است که تا جرم دور لوله فلاش تانک گرفته شود و فلاش تانک چکه نکند.

عیب یابی فلاش تانک

عیب یابی فلاش تانک

علت اصلی این کار این است که هنگامی که بعد از هر بار استفاده ار فلاش تانک سیفون تخلیه میشود مقداری آب برای خیس شدن ته مخزن در آن باقی میماند.با خشک شدن کل فضای مخزن،باعث میشود تا جرم روی لوله ها رسوب کند؛ این جرم ها باعث میشود تا فلاش تانک ما دیگر چکه نکند

.اگر این روش کمک نکرد تا فلاش تانک شما درست شود میتوانید از طریق اپلیکیشن و وبسایت داپ، بهترین نیرو ها و متخصصی ن را برای تعمیر فلاش تانک خود درخواست کنید تا در کمترین زمان ممکن در اختیار شما باشند و فلاش تانک شمارا با بهترین کیفیت تعمیر کنند.

 اگر این روش کمک نکرد تا فلاش تانک شما درست شود میتوانید از طریق اپلیکیشن و وبسایت داپ، بهترین نیرو ها و متخصصی ن را برای تعمیر فلاش تانک خود درخواست کنید تا در کمترین زمان ممکن در اختیار شما باشند و فلاش تانک شمارا با بهترین کیفیت تعمیر کنند.

آموزش تعویض فلاش تانک

قطعات لازم برای تعویض فلاش تانک

  • پمپ تخلیه
  • قیفی و واشر اتصال به لوله
  • مهره اتصال
  • لوله اتصال
  • لوله خم ۹۰ درجه

مرحله اول: در مرحله اول مهره پلاستیکی پمپ تخلیه را جدا کرده و سپس پمپ تخلیه را درون مخزن قرار داده. (به این نکته توجه کنید که واشر پلاستیکی که رنگ مشکی دارد باید در درون مخزن اصلی قرار بگیرد).

مرحله دوم: اکنون محل قرار گیری اهرم تخلیه را مشخص کنید و سپس دستگیره پمپ تخلیه را با پیچ به دیواره اصلی مخزن متصل کنید.

مرحله سوم: در این مرحله مهره پلاستیکی با استفاده از آچاری که در درب مخزن قرار داده شده است، در قسمت زیرین مخزن اصلی بر روی قسمت انتهایی پمپ تخلیه متصل میکنیم.

مرحله چهارم: در این مرحله قطعه قیفی و واشر تصال به لوله را به همراه واشر بر روی مهره ایی که در قسمت زیرین مخزن بستیم گذاشته و قطعه مهره  اتصال را بر روی آن قرار میدیهیم و آنرا میبندیم .

مرحله ششم  و آخر: در این مرحله میخواهیم لوله اتصال را از یک سو به قطعه، مهره اتصال و طرف دیگر به لوله خم 90 درجه متصل میکینیم.

اکنون فلاش تانک شما بدرستی آماده استفاده میباشد.

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را کرده باشید و خودتان بدون احتیاج به نیروی متخصص بتوانید فلاش تانک خود را عیب یابی، تعمیر و تعویض کنید.

خانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *