نحوه تمیز کردن کابینت چوبی

نحوه تمیز کردن کابینت چوبی

نحوه تمیز کردن کابینت چوبی


کابینت ها یکی از اجزای اصلی آشپزخانه است که در انواع جنس های مختلفی وجود دارد، مانند MDF، ملامینه، آلمنیوم، چوب که هر کدام از این جنس های کابینت برای تمیز کردن روش مخصوص به خود را دارد و ما در این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن کابینت چوب  را به شما آموزش دهیم .

در ادامه این مطلب ترکیب هایی طبیعی را به شما آموزش میدهیم کا با استفاده این ترکیب ها میتوانید کابینت چوبی خود را به خوبی تمیز کنید.

استفاده از محلول سرکه سفید و آب برای تمیز کردن کابینت چوبی

ترکیب سرکه سفید و آب یکی از بهترین محلول هایی است که شما میتوانید برای تمیز کردن کابینت چوبی خود استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کابینت چوبی

برای استفاده از این محلول، ابتدا باید نصف لیوان سرکه سفید را با نصف لیوان آب گرم ترکیب کنید و بر روی یکارچه تمیز اسپری کنید و با استفاده پارچه آغشته به محلول سرکه سفید و آب گرم محل مورد نظر کابینت چوبی خود را تمیز کنید.

به این نکته توجه داشته باشبید که به هیچ وجه خود محلول را بر روی کابینت اسپری نکنید و آنرا بر روی دتمال و پارچه ایی تمیز اسپری کرده و با وسیله آن کابینت خود را تمیز کنید.

استفاده از سس ماینز برای تمیز کردن کابینت چوبی

استفاده از سس ماینز برای از بین بردن خط و خش های کابینت چوبی قدیمی کاربرد دارد.

برای استفاده از سس ماینز، مقداریاز سس ماینز را با استفاده از انگشتتان بر روی خط و خش های کابینت بمالید و چند ساعتی بذارید در همان حالت باشد و بعد از 2 الی 3 ساعت با استفاده از دستمالی تمیز باقی مانده آنرا پاک کنید.

استفاده از ترکیب وازلین و لیمو  برای تمیز کردن کابینت چوبی

استفاده از ترکیب وازلین و آبلیمو طبیعی یکی دیگر از ترکیب هایی است که میتوانید به کمک آن لکه های سرسخت بر روی کابینت چوبی منزل خود را از بین ببرید.

برای استفاده از این ترکیب ابتدا یک فنجان وازلین را آماده کنید و سپس 3 الی 4 قطره آبلیمو طبیعی به آن اضاف کنید.

بعد از آماده کردن ترکیب وازلین و آبلیمو میوانید به وسیله انگشتانتان آنرا بروی لکه های سرسخت کابینت چوبی بمالیئ و یا با وسیل یک مسواک نرم آنرا بر روی لکه های کابین بمالید و بعد از چند دقیقه با استفاده از یک دستمال تمیز و یا یک پارچه نخی، آنرا پاک کنید.

اکنون میبینید که لکه روی کابینت شما به همین راحتی پاک شده است.

استفاده از چای کیسه ایی برای تمیز کردن کابینت چوبی

ماده اسید تونیک موجود در چای برای تمیز کردن اشیاء چوبی و همچنین کابینت عای چوبی بسیار موثر است و با استفاده از چای کیسه میتوانید کابینت های چوبی منزل خود را به خوبی برق بندازید.

 برای تمیز کردن کابینت های چوبی خود با استفاده از چای کیسه ایی، ابتدا  بگذارید یک چای کیسه ایی در آبجوش خیس بخورد و بعد از اینکه هم دمای محیط شد با استفاده یک پارچه و دستمال تمیز، چایی که هم دمای محیط شده را کابینت چوبی خود را تمیز کنید و از برق افتادن کابینت منزل خود لذت ببرید.

استفاده از ترکیب روغن زیتون و  سرکه برای تیمز کردن کابینت چوبی

تریکب روغن زیتون و سرکه سفید از دیگر ترکیب هایی است که برای تمیز کردن کابینت های چوبی بسیار موثر میباشد و میتواند کابینت های چوبی منزل شمارا ب خوبی برق بیندازد.

برای استفاده از این ترکیب، ابتدا یک فننجان روغن زیتون را آماده کنید و پس یک چهرام لیوان به آن سرکه سفید اضافه کنید و داخل یک ظرف اسپری دار بریزید.

سپس ترکیب بدست آمده را بر روی دستمال نخی و پاچه ایی تمیز اسپر ی کنید و و کابینت چوبی خود را تمیز کیند و مشاهده کنید که لکه های کابینت چوبی شما به خوبی از بین رفته است.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن کابینت چوبی

جوش شیرین از ماده هایی است که کاربرد هایی زیادی است و یکی از کاربرد هایی که دارد میتواندی با استفاده از آن کابینت چوبی منزل خود را برق بیندازید و لکه های سرسخت بر روی کابینت های خود را از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن کابینت چوبی

برای نحوه تمیز کردن کابینت های چوبی منزل خد با استفاده از جوش شیرین، ابتدا مقداری جوش شیرین را آب ترکیب کرده و سپس میتواندی با ساتفاده از دتمالی نخی تمیز کابینت های چوبی منزل خود را تمیز کنید.

اگر کابینت های چبی شما دارای شیار هایی باد که غیر قابل دسترس باشد و با دستما نشود تمام سطح آنرا به خوبی تمیز کرد، میتوانید با استفاده از یک مسواک نرم ک آنرا با محلول جوش شیرین و آب آغشته مرده ونقاط غیرقابل دسترس کابینت خود را تمیز کنید.

کلام پایانی

در این مطلب ما  ترکیب هایی را برای نحوه  تمیز کردن کابینت چوبی آموزش دادیم که با استفاده از هر کدام از این ترکیب های که در این مطلب گفته شد میتوانید کابینت چوبی منزل خود را به خوبی تمیز کنید و لکه های آنرا از بین ببرید.

امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی را برده باشید و با توجه به مطالب که ذکر شد بتوانید کابینت های چوبی منزل خود را به خوبی تمیز کنید.

اگر شما وقت تمیز کردن منزل و کابینت های منزل خود را به دلیل مشغله های کاری زیاد ندارید، میتوانید اپلیکیشن داپ را نصب کرده و بهترین نیرو های نظافتچی منزل با کمترین هزینه و بهترین کیفیت کمک بگیرید و تمام نقاط منرل خود را از جمله آشپز هانه و مابینت های آشپزخانه ره به خوبی تمیز کنید.

خانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *