خرید گل و گیاه در مشهد

خرید گل و گیاه در مشهد


برخی از افراد علاقه خاصی به گل و گیاهان آپارتمانی دارند که در این مطلب شما میتوانید، نحوه خرید گل و گیاه در مشهد را آموزش بگیرید و با بهترین گیاهان آپارتمانی و شرایط نگهداری از آنها به طور کامل آشنا شوید.

گل و گیاه

هیچ گیاهی بد نیست و همه‌ی گیاهان برای ما مفیدند.

تنها نکته مهم مکان قرار دادن گیاهان در خانه یا محل کار است که می‌تواند در اثرگذاری آنها نیز تاثیر داشته باشد.

از آنجا که نظریه‌ی فنگ شویی کاملا در مورد انرژی است پس مطمئنا بر انرژی واقعی گیاهان تاکید زیادی می‌کند. یکی از مهمترین عوامل در تولید انرژی مثبت در گیاهان، سلامت آنهاست. به طور مثال : فرض کنید شما یکی از محبوب ترین گیاهان فنگ شویی یعنی لاکی بامبو را در خانه دارید.

اما سلامت بامبوی شما بسیار بد است و در تلاش برای زنده ماندن است. باید بدانید که این عامل بسیار بدتر از این است که شما یک گیاه بد از نظر فنگ شویی را در خانه نگهداری کنید که کاملا سالم و پر انرژی است.

گیاهان همیشه یکی از بهترین ابزار فنگ شویی در محل کار یا خانه هستند. چرا که انرژی مثبت لازم را در اختیار فرد قرار می‌دهند. تا زمانی که گیاهان در جای مناسب و در سلامت کامل باشند، می‌توانید مطمئن باشید که فنگ شویی به درستی در خانه یا محل کارتان اجرا می‌شود

گیاهان از مزایای بی ‎شماری در سلامتی روحی و جسمی انسان برخوردارند و بسیاری از افراد به پرورش آن ها می ‎پردازند و از این بابت احساس رضایت می کنند. در زیر به نکاتی در مورد نگهداری پر طرف دار ترین گیاهان اپارتمانی میپردازیم.

گیاه پتوس

یکی از گیاهان مناسب اپارتمان پتوس است. دلیل اصلی این محبوبیت نیز رنگ برگ‌های آن است که در بازار واریته های مختلف ان یافت میشود. از طرفی از آن گیاهانی است که نگهداری آنچنان سختی ندارند.

برای پرپشت شدن گیاه پتوس باید تعداد قلمه های زیادی داشته باشید که کنار گیاه مادر بکارید هرچقدر تعداد ساقه بیشتر گیاه پرپشت تری خواهید داشت.

برای ریشه دار کردن در آب داخل آب جوشیده سرد شده ومحیط خنک قرار بدید تا ریشه دهی انجام بشه رنگ اب تغییر کرد آب رو تعویض کنید اگه محیط گرم قرار بدید محیط اب آلوده میشه وقارچی وساقه داخل آب میگنده.

خرید گل و گیاه در مشهد

یک هفته تا ده روز طول میکشه ریشه بزنه،گاهیم تا یکماه ریشه ها یک تا دوسانت شد سریع بکارید نذارید زیاد داخل آب بمونه چون به محیط آب عادت میکنه.

بعد از کاشت بیحال میشه وکاملا طبیعیه باید گیاهو مه پاشی کنید وصبور باشید تا ریشه داخل خاک ومحیط جدید زیادتر بشه وسرحال.نور مستقیم آفتاب قرار ندیدچون برگ ها میسوزه ونور خیلی کم وتاریک هم نگه ندارید چون فاصله برگ ها زیاد وخود برگ هم ریزتر میشه.صبح وغروب می تونید غبار پاشی یا مه پاشی کنید البته با توجه به محیط خونه تون داره اگه غبار پاشی بیش از حد انجام بشه گیاهتون بیماری قارچی میگیره.

غبارپاشی؛اسپری کردن آب روی برگ ها از فاصله نیم متری هستش

مه پاشی؛اسپری کردن آب از فاصله یک متری به صورت مه وپخش روی گیاه هستش.

کاکتوس

شرایط گلدهی کاکتوس چیست؟ چه کار کنیم که گلدهی کاکتوسمان تضمین شود؟

خرید گل و گیاه در مشهد

برای گل دادن کاکتوس باید یک سری از نیازهای آنها را در طول سال برآورده کنید. کلاً برای گل دار شدن کاکتوس‌ها یه سری پارامترها نیاز می‌باشد. از همه مهم‌تر اینکه باید گیاه شما به سن گلدهی رسیده باشد یعنی توان گل دادن را داشته باشد.

سن گلدهی

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد کاکتوس‌ها برای اینکه گل بدهند ابتدا باید به سن گلدهی رسیده باشند مثلاً گونه مامیلاریا در حدود ۲-۳ سالگی شروع به گل دادن می‌کند در حالی که گونه اچینو گرزونی در سن بالای ۲۵ سالگی.

نور

کاکتوس‌ها در فصل رشد حداقل روزی به ۶_۸ ساعت نور آفتاب نیاز دارند.

آبیاری

بسیار مهم است در فصل خواب کاکتوس‌ها را کم آبیاری کنید و در فصل رشد به طور منظم آبیاری کنید. در فصل رشد در حدود هفته‌ای یک بار آبیاری کافیه و باید اجازه بدید در فاصله دو آبیاری خاک کامل خشک شود.

خواب زمستانی

در زمستان آبیاری را کاهش دهید و اجازه دهید دمای محیط به تدریج به ۱۰+ درجه سانتی گراد برسد. در این دما جریان شیره‌ی درونی کاکتوس بسیار کند شده و رشد گیاه تقریباً متوقف می‌گردد. این حالت که اصطلاحاً خواب زمستانی کاکتوس نامیده می‌شود یکی از نیازهای اساسی این گیاهان برای گلدهی در بهار است.

خاک

ترکیب خاک مناسب یکی از عوامل خیلی مهم در رشد و سلامت گیاهان به خصوص کاکتوس‌ها می‌باشد کاکتوس‌ها در انواع خاک‌ها مانند ماسه خاک باغچه خاک‌های سنگلاخی و غیره می‌تواند زندگی کند ولی ایده آل ترین ترکیب خاک ترکیبی است که آب را نگه ندارد و سریعاً خشک شود خاک مورد نیاز کاکتوس‌ها باید دارای زهکشی مناسبی باشد تا آب به راحتی از آن خارج شود و سریعاً خشک شود و گیاه امکان تنفس پیدا کند.

کود دادن کاکتوس‌ها

در فصل رشد که معمولاً آغاز بهار تا پایان تابستان است از کودهای ازت پایین و پتاس بالا زیاد استفاده کنید.

آیا همه‌ی کاکتوس‌ها گل می‌دهند؟

بله کاکتوس‌ها از جمله گیاهان گل‌دار بوده و گل‌های بسیار زیبایی تولید می‌کنند ولی گلدهی آن‌ها تابع شرایط خاصی می‌باشد. از جمله‌ی این شرایط می‌توان به سن بلوغ، استراحت زمستانی و آبدهی و … که در بالا توضیح داده شد اشاره کرد. بعضی کاکتوس‌ها حتی تا ۶۰ سالگی گل نمی‌دهند.

گیاه برگ بیدی

گیاه بیدی از دیگر گیاهانی است که در خرید گل و گیاه در مشهد باید به آن توجه کرد.

گیاهی با رشد سریع و برگ های زیبا ،بیضی شکل ،برگ ها به رنگ سبز با خطوط بنفش مایل به قرمز در بخش رویی و زیرین برگ همراه می باشد . از این خانواده گونه های مختلفی در بازار موجود هست.برای پرپشت شدن و توپی شدن برگ بیدیتون میتونید جوانه های انتهایی و ساقه هایی که بلند شدن رو قلمه بگیرید و داخل همون گلدون بکارید.چون تکثیر برگ بیدی خیلی راحته و زود ریشه میده.

نور

به نور فراوان و كافي اما به طور غير مستقيم نياز دارد. .

دما

در زمستان حداقل دما ۱۳ درجه و در تابستان بهترين دما، درجه حرارت اتاق است.

آبیاری

در تابستان هفته‌ای ۲ بار و در زمستان هفته‌ای ۱ بار آبیاری کافی است. بین دو آبیاری اجازه دهید، خاک خشک شود. .

رطوبت

هفته‌ای یکبار گلدان را غبارپاشی کنید. .

خاک

خاک ليمونی و يا خاک حاصلخيز باغچه، ماسه و تورب برای گیاه مناسب است. گیاه دوستدار خاک قليايی است. .

تغذیه

با کودهای شیمیایی مایع یا جامد محلول در اب مخصوص گیاهان زینتی هر ۲ هفته یکبار طبق دستور فروشنده کمبود عناصر غذایی گلدان را جبران کنید. .

تکثیر

تکثیر گیاه از راه قلمه زدن آسان است و کافی است قطعات ده سانتیمتری ساقه آن را در خاکی مرطوب بکارید یا اینکه داخل اب بزارید.

یه نکته ی خیلی ساده ولی مهم هست که باید حتما بهش دقت کنین تا گل و گیاه های خوب ، سالم و سرحال داشته باشین اونم آبیاریشونه

زمان آبیاری گیاه ها بستگی به خاکش و بستگی به دما و گرمای محیطش داره هر چی جاش گرم تر باشه به آبیاری بیشتری نیاز داره ولی در مجموع برای اکثر گیاه ها بهترین زمان آبیاری وقتی هست که سطح خاکش تا عمق سه سانتی متری خشک شده باشه و گلدونتونم باید زهکش مناسب داشته باشه چون اگه زهکش نداشته باشه یا مناسب نباشه احتمال اینکه ریشه های گیاهتون بپوسه خیلی زیاد می شه

به آبیاری گیاهاتون دقت می کنین و هر وقت سطح خاکشون خشک شد بهشون آب می دین یا اینکه مثلا یه روز آبپاش و می گیرین و به همه گیاه ها آب می دین و اصلا دقت نمی کنین اون گیاه به آب نیاز داره یا نه ؟؟

گیاه آلوکازیا

 اسم های دیگه ای مثل گوش فیلی و باباآدمم داره ، این گیاه برگهای بزرگی شبیه گوش فیل داره

باباآدم به نور متوسط نیاز داره و اصلا نباید نور مستقیم بهش بخوره پس بهتره جایی بذارین که نور کافی داشته باشه ولی نورش غیر مستقیم باشه

می شه گفت که باباآدم به آبیاری زیادی نیاز داره و عاشق رطوبته پس بهتره خاکش همیشه مرطوب باشه البته خاکش باید مرطوب باشه نه اینکه خیس باشه ، به طور معمول هر دو روز آبیاری براش کافیه ولی بازم بستگی به شرایط محیطیش داره و مهم ترین چیز برای این گیاه داشتن گلدونی با زهکش مناسبه تا آب اضافی به راحتی خارج بشه و به خاکی نیاز داره که مواد مغذی داشته باشه که بهترین ترکیب برای آن ترکیب پرلیت ، پیت ماس و ورمی کمپوسته

می تونین به روش قلمه این گیاه و تکثیر کنین که بهترین زمان برای تکثیر اون فصل بهاره که قلمه مناسب از گیاه جدا می کنین و در خاک می کارینش به این نکته هم دقت کنین که این گیاه دوران استراحت داره یا همون به اصطلاح در پاییز و زمستون به خواب میرود.

نور

نسبت به سایه تا حدودی مقاوم است اما به محیط روشن با نور غیر‌مستقیم یا ملایم احتیاج دارد. در صورت قرار گرفتن در نور شدید و گرم روی برگ‌ها لک‌های قهوه‌ای پیدا می‌شود و می‌سوزد.

در صورت کمبود نور هم برگ‌ها رنگ بنفش‌شان را از دست می‌دهند و فاصله‌ی برگ‌ها از هم زیاد می‌شود، گیاه رشد علفی پیدا می کند.

آبیاری

نسبت به خشکی تا حدودی مقاوم است اما بهتر است که زیاد خشکی نکشد و بعد از خشک‌شدن سطح خاک، آبیاری بشود آبیاری زیاد باعث پوسیدن گیاه برگ بیدی بنفش یا قلب ارغوانی از ریشه می‌شود.

دما

بهتر است در دمای کمتر از ده درجه قرار نگیرد، در سرما برگ‌های گل قلب ارغوانی از بین می‌روند

وقتی دمای هوا بیشتر از ۱۵ درجه شد می‌توانید در فضای آزاد هم نگهداری کنید اما در ظهرهای داغ از تابش مستقیم آفتاب در امان بماند.

خاک

در کل برگ بیدی گیاه مقاومی است و داخل خاک سنگین هم رشد می کند اما اضافه کردن مقداری شن و یا خاک برگ به خاک باغچه باعث می شود زهکشی بهتر شود و گیاه از پوسیدگی در امان بماند.

تکثیر

قلمه هایی که حداقل یک گره داشته باشد تهیه کنید و مستقیم در خاک قرار سبک قرار بدهید، به راحتی تکثیر می شود.گیاه برگ بیدی بنفش یا قلب ارغوانی در آب هم ریشه‌دار می‌شود و مدت‌ها می‌تواند در آب رشد کند و حتی گلدهی داشته باشد.

گیاه پیچ شمعی یا هویا

پیچ شمعی نوعی دیگر از گیاهان زیبا است که در مظلب خرید گل و گیاه در مشهد آنرا مورد بررسی قرار میدهیم.

پیچ شمعی گیاهی گرمسیری است و در مواقعی نادر تا درجه حرارت 30 را نیز تحمل می‌کند. اما بهترین درجه حرارت برای داشتن گیاهی سالم با رشدی خوب، حرارت 20 درجه سانتی گراد در فصول اولیه سال و 16 درجه سانتی گراد در زمستان است.گیاه هویا به نور نسبتا زیادی نیاز دارد و بهترین مکان برای قرار گیری آن در پشت پنجره جنوبی است. دقت کنید که بودن گیاه در تابش مستقیم خورشید مخصوصا در روزهای آفتابی تابستان آسیب شدیدی به برگ و گلهای آن وارد می‌کند.

خرید گل و گیاه در مشهد

بهتر است مانند باقی گیاهان، اجازه دهید خاک گلدان خشک شود سپس اقدام به آبیاری کنید. توجه داشته باشید که گلدان شما حتما دارای زهکش باشد تا آب اضافی از انتهای آن خارج شود. در طول زمستان و هوای سرد از آبیاری زیاد خودداری کنید و در روزهای گرم تابستان دفعات آبیاری را بیشتر کنید. بهتر است برای از بین نرفتن و خشک شدن زود هنگام گلها، در طول دوره گلدهی آبیاری کمتری صورت گیرد.

مناسب ترین خاک برای گل هویا مخلوطی از خاک لومی و پیت ماس است.

به دلیل حالت چرمی و سبز تیره بودن برگها، به رطوبت کمی نیاز دارد و همان رطوبت متوسط محیط برایش کافیست. البته باید توجه داشته باشید که در طول فصول گرم و روزهای آفتابی با گرمای زیاد، نیاز رطوبتی این گل نیز بیشتر می‌شود و بهتر است برگها را غبارپاشی کنید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

برای رشد بهتر و رونده بودن ساقه ها بهتر است در فصول رشد یعنی بهار و تابستان، گیاه هر 2 هفته یک مرتبه تغذیه شود. کود مخصوص گلهای زینتی برای گل هویا مناسب است.

گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه گندمی و یا عنکبوتی نوعی دیگر از گیاهان زیبای آپارتمانی است که در خرید گل و گیاه در مشهد باید دیده شود.

گیاهی است زیبا و همیشه سبزکه به دلیل کم توقع بودن برای افراد مبتدی و نام آشنا نگهداری گیاهان آپارتمانی بسیارمناسب است.

گیاه سرخس

ارتفاع سرخس به حدود یک می رسد و گسترش بسیار زیادی دارد. سرخس گیاهی همیشه سبز است و هم به صورت گلدانی، هم به صورت آویزی استفاده می شود.

گیاه غوره ای یا رشته مروارید

خرید گل و گیاه در مشهد

خرید گل و گیاه در مشهد

گیاه ساکولنت غوره ای یک گیاه آبدار و با طراوت است که شاخ و برگ های مرواریدی آن به ساقه های نخ مانندی آویزان است که مانند غوره می باشد.

اگزالیس یا شبدر زینتی

اگر قصد خرید گل و گیاه در مشهد را دارید حتما گباه شبدر زینتی را در سبد خرید خود قرار دهید.

اگزالیس در طول شب برگ های خود را می بندد و صبح با تابش نور خورشید به برگ ها تمام برگ های خود را باز میکند که به این توانایی از لحاظ علمی فوتوناستیک می گویند. این گیاهان عمری چند ساله دارند. طول آن ها معمولا بین پانزده تا سی سانتی متر است و رشد سریعی دارند.

میزان نور گل اگزالیس باید کافی باشد به واقع باید نور زیادی به آن بتابند اما آنطوری نباشد که نور مستقیم به آن بتابند زیرا حتی ممکن است باعث خشک شدن برگهایش شود. نور پشت پنجره کافی است.

خرید گل و گیاه در مشهد

آبیاری گل باید به صورت هفته ای یک بار باشد و به طور کلی باید توجه کنید که ما بین دو آبیاری خاکش خشک باشد. دلیل این است که گل شبدر زینتی جز گل های پیازی است و اگر به آن خیلی آب بدهید پیاز گل پوسیده می شود.

میزان دمای گل هم باید بین ۱۶ تا ۲۴ درجه باشد . این نکته را توجه کنید که در فصل تابستان و زمستان و گرما گل شبدر زینتی به خواب می رود به نوعی یک دوره استراحت دارد. که پس از آن گلدهی خوبی دارد و هنگام بهار گل های شیپوری زیبایی می دهد.

برگ انجیری مونسترا

گیاه برگ انجیری هم نوع دیگری از گیاهان آپارتمانی است که در خرید گل و گیاه در مشهد می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

اسم علمی این گیاه Monstera deliciosa ، از خانواده Araceae می‌باشد. این جنس دارای 50 گونه همیشه سبز بالا رونده است كه به وسیله ریشه های هوایی خود كه از گره ها خارج می شوند، به اجسام مجاور تكیه می كنند. برگ ها هنگام جوانی قلبی شكل با لبه صاف هستند ولی به مرور زمان، به طور عرضی بریدگی هایی در آنها به وجود می آید. گونه   deliciosa بومی مكزیك است و ارتفاع آن گاهی به بیش از 6 متر نیز می رسد. برگ های این گونه سبز تیره می باشند و در یك گیاه بالغ طولی بیشتر از یك متر و عرض در حدود 60 سانتی متر پیدا می كنند میوه مونسترا موز مانند و به طول 15 سانتیمتر و به رنگ سبز سفید است.

مراقب

این گیاه به سایه تا نور معمولی، گرمای زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 50 و خاك كمی اسیدی احتیاج دارد.

کود

كود مورد نیاز این گیاه را میتوان به میزان 3 گرم در لیتر هر دو هفته یك بار، از فروردین تا آبان ماه مصرف كرد.

در کل به شما توصیه میکنیم حداقل دو سه نوع از گیاهانی که نام بردیم را تهیه کرده و برای انرژی مثبتی که دارند در اپارتمان خود نگهداری کنید.

کلام پایانی

گیاهان زیادی وجود دارد که برای منازل شما مناسب است و هر یک از آنها زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که در این مطلب، اکثر گیاهان آپارتمانی را ذکر کردیم و در مورد خرید گل و گیاه در مشهد مطالبی را بیان کردیم همچنین شرایط نگهداری از آنهارا مورد بررسی قرار دادیم.

امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

خانه داریطراحی و دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *