کولر گازی بخریم یا کولر آبی؟

کولر گازی بخریم یا آبی؟

کولر گازی بخریم یا آبی؟


کولر گازی بخریم یا کولر آبی ؟ این یکی سوال هایی است اکثر مردم در شروع فصل گرما و هنگام یکه منزل برای خنک کردن نیاز به کولر دادر در ذهن خود دارند.

کولر های آبی و گازی هر کدام مزایا و معایب مخصوص خود را دارند و ظمن در ظر گرفتن این مزایا و معایب باید کولر مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

در ادامهاین مطلب موارد و فاکتور هایی که قبل از خرید کولر باد در نظر بگیریم را بیان کرده ایم و همچنان مزایا و معایب کولر های آبی و گازی را برایتان گفته ایم.

چه مواردی را  قبل از خرید کولر باید در نظر داسته باشیم؟

همه ما با توجه به منطقه مورد نظر خود و طبق شرایط آب و هوایی و باید کولر مورد نظر خود را انتخاب کنیم . در ادامه 4 مورد از نکاتی که قبل از خرید کولر باید به آنها توجه کنیم را برایتان بیان کرده ایم.

هزینه

 در مورد این سوال که کولر گازی بخریم یا کولر آبی؟ به بحث قیمت و هزین آن میرسیم.

از مورد هایی که قبل از خرید کولر باید در نظر داشته باشیم، هزینه خرید کولر است و ما باید با توجه به بودجه خود نوع کولر منزل خودر ا انتخاب کنیم.

کولر گازی بخریم یا آبی؟

هزینه خرید کولر های آبی از کولر های گازی کم تر است اما کسانی که در شرایط آب هوایی بسیار گجرمی قرار دارند نمیتوانند از کولر های آبی استفاده کنند زیرا این کولر هلای جواب گو خنک کردن منزل آنها نمیباشد.

کولر های گازی با توجه به برند ها و اندازه خود قیمت های مختلفی دارد و انواع مختلفی دارند که در ابعاد های بزرگ برای فروشگاه ها و مراکز تجاری مختلف مناسب میباشند و کولر های آبی هم هر چقدر اندازه آنها بزرگ تر باشد قیمت آنعا نیز به تدریج بالا میرود.

مصرف انرژی

دومین مسئله ایی که قبل از خرید کولر باید به آن توجه کنیم مصرف انرژی انها میباشد.

در مصرف انرژی برق، کولر های آبی از کولر های گازی  کم مصرف تر میباشند اما در مصرف انرژی آب کولر های آبی مصرف آنها بیشتر است.

به طور کل در مقایسه هزینه مصرف انرژی کولر های آبی از کولر های گازی هزینه کمتری دارند و مقرون به صرفه تر هستنتد.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما یکی از مهم ترین مسائلی است که در پاسخ این سوال که کولر گازی بخریم یا آبی؟  مورد بررسی قرار میگیرد.

شما اگر در مناطق بسیار گرم مانند جنوب ایران زندگی میکنید خرید کولر آب جوابگو خنک کردن منزل شما نمیباشد ولی اگر در منتطقه هایی مانند تهران و ی مشهد زندگی مکنید میتوانید با خرید کولر آبی خوب از پس خنک گردن منزل خود بر بیایید.

همچنین در منطقه هایی که آب و هوای شرجی دارند نیز نباید ازکولر های آبی استفاده کرد زیرا به شدت شرجی بودن هوا در منزل شما اضافه میکند.

هوای پاک

همه ما برای زندگی کردن به هوای پاک و سالم نیاز مندیم.

کولر های آبی هوای بیرون را از منزل مارا به داخل از طریق کانال کولر به داخل منزل میکشند و اگر در شهر هایی که آلودگی زیادی دارند استفاده از کولر های آبی انتخاب مناسبی نمیباشد زیرا هوای فضای منزل مارا نیز آلوده میکنند.

ما کولر های گازی بای استفاده از فن و هواکش خود هوای آلوده منزل مارا به بیرون هدایت میکنند.

مزایای خرید کولر آبی

از مزایای خرید کولر آبی همانطور که به آنعا اشاره کرده ایم هزین کم مصرف انرژی پایین است .

در ادامه هر یک از مزایای کولر آبی را مورد بررسی قرار میدهیم.

کولر گازی بخریم یا آبی؟

هزینه کم

هزینه کم خرید کولر آبی یکی از مهم ترین مزایا خرید کولر است که اگر دقت کرده باشید در اکثر منازل از کولر های آبی به خاطر این دلیل استفاده میشود.

اگر بودجه کای برای خرید کولر ندارید کولر های آبی گزینه مناسبی برای شما میباشند.

مصرف انرژی کم

استفاده بیش از حد انرژی ماند برق، گاز، آب هزینه زیادی برای ما دارند که اگر میخواهید هزینه مصرف منزل شما در فصل تابستان کم باشد از کولر های آبی استفاده کنید.

تعمیر آسان

تعمیر آسان کولر های آبی از دیگر مزایایی است که در خرید کولر های آبی تاثیر دارد.

کولر های آبی اگر نیاز به تعمیر داشته باشند خود شما هم بدون نیاز به نیروی تعمیر کار کولر قادر به تعمیر آن هستید و همچنان قطعات یدکی این کولر ها خیلی راحت در دسترس میباشند.

معایب کولر های آبی

با توجه به مزایای کولر های آبی، این کولر های معایبی نیز دارند که در ادامه این معایب را مورد بررسی قرار میدهیم.

تولید سر و صدای زیاد

یکی از آزار دهنده ترین معایب کولر های آبی تولید سرو صدای زیاد است که در مواقع استراحت در منزل این صدای زیاد، بسیار اذیت کننده و مانع استراحت ما میشود.

مصرف زیاد آب

همانطور که در مزایای کولر های آبی به مصرف انرژی کم آن اشاره کردیم بای این نکته هم در مصرف انرژی آب برای کولر های آبی در نظر بگیریم که همانطور که از نام آنها مشخص این نوع کولر های با آب کار مینند و مصرف انرژی اب برای استفاده از این کولر ها زیاد میباشد.

سرویس دهی هرساله

اگر کولر آبی برای منزل خود خریداری کرده باشید باید هر ساله قبل از راه اندازه کولر، آنرا سرویس دهی کرده و پوشال های آنهرا تعویض کنید و همچنین اگر پمپ کولر ها خراب شده باشد، پمپ آنها را نیز باید تعویض کرده و این یکی از معایب خرد کولر های آبی میباشد.

خنک کنندگی فضای کم

کولر های آبی با توجه به نوع آنها و دریچه های کولری که در منزل دارد فضای کمی از منزل را خنک میکنند و تمام نقاط منزل از هوای خنک کولر های آّبی بهره مند نمیشوند.

مزایای کولرهای گازی

اگر قصد خرید کولر های گازی، برای منزل و یا محل کار خود را دارید باید از مزای آنها اطلاع داشته باشد.

در ادامه به مزایای کولر های گازی اشاره میکنیم.

کولر گازی بخریم یا آبی؟

هوای پاک

از مزای کولر های گازی همانطور قبلا به ان اشاره کردیم ایجاد هوای پاک برای منزل میباسد که این قابلیت با استفاده از فن هایی که برای کولر های گازی تعبیه شده است فراهم میشود.

خنک کردن تمام نقاط منزل

با استفاده از کولر های گازی شما میتوایند تمام محیط منزل خود را به یک اندازه خنک کنید و از همه محیط منزل و یا محل کار شما یک دما را داشته باشند.

بی صدا بودن

از دیگر مزایای کولر های گازی، بی صدا بودن آنها میباشد که در مواقعی که شما میخواهید در منزل خود استراحت کنی دیگر بدون سروصدا در هوایی خنک و خوب میتوانید این کار را انجام دهید.

قابل کنترل بودن دمای محیط

از دیگر ویژگی ها و مزایای خوب کولر های گازی، قابل کنترل بودن دمای محیط است که میتوایند با استفاده از ریموتی که در دست دارید درجه دمای منزل خود را تنظیم کنید.

معایب کولر های گازی

کولر های گازی همانطور که مزایا زیادی دارند معایبی نیز دارند که در طول این مطلب به بعضی از معایب آنها مانند مصرف زیاد انرژی اشاره کردیم.

در ادامه این مطلب به دیگر معایب کولر های آبی را بررسی میکنیم.

گران بودن

همانطور که در ابتدا مطلب نیز به آن اشاره کردیم قیمت بالای این نوع کولر ها میباشد که اگر بودجه کافی برای خرید کولر ندارید، این نوع کولر های برای شما مناسب نمیباشند.

مصرف بالای انرژی

در طول این متن چندین بار به مصرف بالای انرژی کولر های آّبی اشاره کرده ایم.

این نوع کولر ها به دلیل مقدار خنک کردن زیاد منزل شما برق زیادی نیز مصرف میکنند.

در دسترس نبودن قطعات

 یکی دیگر از معایب کولر های کازی در دسترس نبودن قطعات آنها میباشد که اگر کولر های گازی در مولقعی به هر دلیل خراب بشوند قطعات تعمیری آنعا بسیار سخت در بازار بدست می اید.

کلام پایانی

در این مطلب،مزایا و معایب کولر های آبی و گازی را بررسی کردیم و همچنان این دو کولر را با هم مقایسه کردیم.

امدوارم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و با استفاده از این مطلب کولر مناسبی را با توجه به مواردی که در این مطلب بیان شد تهیه کنید.

خانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *