برند

برند


برای راه اندازی هر کارخانه یا شرکت نیاز به داشتن نام برند می باشد . نداشتن نام تجاری یا برند امکان دارد مانع از این شود که شما کارخانه خود را بتوانید تاسیس کنید . پیدا کردن نام برند مناسب بسیار سخت می باشد و نیاز به جست و جو زیادی دارد . نکته مهم دیگر این می باشد اگر برند شما تکراری باشد . برندی که دارای امتیاز اصلی برند می باشد می تواند به راحتی از شما شکایت کند .

برند چیست ؟

سوال برند چیست را می توان اینگونه چاسخ داد : به نام و لوگویی که شرکت ، سایت و…  شما را از باقی شرکت ها متمایز کند و شرکت شما را قابل تشخیص کند برند میگویند . برند ها به عبارتی یکی از مهم ترین بخش های یک کارخانه می باشد . برند ها انواع مختلفی دارند بعضی ها برند را مخفف اسم اصلی میگذارند و …

مدارک ثبت برند

شخص حقیقی

نیازمند مدارکی همچون : کپی شناسنامه ، کارت ملی ، کپی کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد ) ، کپی مجوز فغالیت (پروانه ساخت ، پروانه ی بهره برداری ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره فعالیت صادره از نهاد های نظارتی و حاکمیتی دولتی )

شخص حقوقی

کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، کپی روزنامه تاسیس ، کارت بازرگانی ، آخرین تغییرات شرکت ( نباید بیش از دو سال از اخرین تغییر گذشته باشد ) ، کپی مجوز فعالیت باید در انتخاب برند بسیار دقت نمایید .

ماده 16 قانون ثبت علائم و اختراعات می گوید :

اشخاص ذیل می توانند نسبت به علائمی که تقاضای آن ثبت شده اعتراض کنند

1 ) کسی که آن علامت را قبلا ثبت کرده و مال اوست

2 ) کسانی که آن علامت را قبلا به نام خود ثبت کردند و ادعا دارن که آن علامت به اندازه ای با علامت آنها شباهت دارد که مصرف کننده ها احتمال دارد اشتباه بگیرند .

در هر یک از این دو صورت اگر معترض کسی باشد که علامت قبلا به نام او ثبت نشده است باید در حین اعتراض برای خود مطابق مقررات این قانون تقاضا برا خود طبق مقررات این قانون تقاضا ثبت کرده باشد . حق الثبت و تمام مخارج مربوط آن را از قبل تادیه نمایید . در مورد کسانی که موسسه آنها در خارج از ایران واقع است حق اعتراض مشروط به شرط معامله متقابل مذکوره در فقره دوم ماده 4 می باشد . بنابراین اعتراض به ثبت ممکن است قبل از ثبت به عمل آید و یا بعد از ثبت آن .

اعتراض قبل از ثبت برند

اعتراض قبل از ثبت برند باید ظرف 30 روز از تاریخ انتشار آگهی مربوط به تقاضای ثبت برند یا علامت و نام مربوطه می باشد. معترض باید تمام اطلاعات را درباره علت اعتراض و … بدهد . ذکر اسم ، ذکر شغل ، ذکر اقامتگاه و مدارک مورد نیاز را ضمیمه اعتراض خود کنند و ارسال کنند .

اعتراض بعد از ثبت برند

طبق ماده 22 شما می توانید تا 3 سال پس از ثبت برند می توانید در رابطه با این کارخانه و شرکت اقدام به شکایت کنید .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *