مشاروه قبل ازدواج در مشهد

مشاروه قبل ازدواج در مشهد


مشاوره قبل ازدواج در مشهد یکی از کار هایی است که هر زوج قبل از ازدواج کردن با یکدیگر باید انجام دهند تا این نکته را درک کنند که آیا میتوانند در زندگی آینده خود با سلیقه و عقاید هم دیگر کنار بیایند و میتوانند زندگی خوبی در کنار یکدیگر باشند یا خیر؟

در ادامه این مطلب به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج پی میبریم و به ویژگی های یک روانشناس مشاوره قبل ازادواج در مشهد اشاره میکنیم.

انواع مشاوره قبل ازدواج در مشهد

مشاوره قبل ازدواج در مشهد انواع مختلفی برخوردار است که هرکدام مزایایی دارد.

در ادامه انواع مشاوره قبل از ازدواج را معرفی میکنیم و هر یک را مرود بررسی قرار میدهیم.

مشاوره پیش از ازدواج تک نفره

همانطور که از نام این نوع مشاوره مشخص است، مشاره به صورت تک نفره میباشد یعنی دختر و پسر قبل از ازدواج به صورت جداگانه در مشاوره قبل ازدواج شرکت میکنند.

مشاوره قبل از ازدواج به صورت تک نفره برای درک شخصیت هر یک از زوج ها صورت میگرد و برای دریافت اهداف آنها برای ازواج انجام میشود.

 مشاوره حضوری دو نفره

مشاوره حضوری دو نفره، هر دو زوج به صورت همزمان برای دریافت مشاوره در دفتر روانشناس مربوطه حاظر میشوند.

مشاروه قبل ازدواج در مشهد

مشاوره تلفنی

این نوع مشاوره پیش ازدواج مانند مشاوره تک نفره میباشد اما با این تفاوت که میتوانند به صورت تلفنی از رواشناس مربوطه مشاوره دریافت کنند.

در مقایسه  مشاوره تلفنی با مشاوره حضوری، مشاوره حضوری بهتر است زیرا مراجعه کننده به صورت زنده میتواند با روانشناس ارتباط برقرار کند و مشاوره های روانشناس را بهتر درک میکند.

مشاوره آنلاین

در مشاوره های آنلاین قبل از ازدواج، زوج و زوجه هر یک به صورت جداگانه میتوند از طریق شبکه های اجتماعی با روانشناس مربوطه خود ارتباط برقرار کنند و مشاوره دریافت کنند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج در مشهد

برای درک هدف هر یک از زوج ها قبل از ازدواج، نیاز به مشاوره پیش ازدواج دراند که در این مطلب مزایای مشاوره پیش از ازدواج را برای شما شرح میدهیم.

مرور سوالات مهم در زندگی

از مزایای مشاوره قبل از ازدواج در مشهد میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که، مشاور به شما کمک میکند که زوجین سوالات مهم خود را در زندیگی بفهمند و برای پاسخ این سوالات از مشاور مک بگیرند تا در زندگی آینده خود به شملی برخورد نکنند و هر سوالی که برای آنها پیش آند را بتواندد به راحتی پاسخ بدهند.

درک نیاز های خود در زندگی

یکی دیگر از مزایای مشاوره قبل از ازدواج، درک نیاز های دختر و چسر از زندیگی میباشد که چه نیاز هایی برای آنها در زندیگ یمهم تر است و زوج و زوجه از این امر مطلع میوشند که بابرطرف کرد ن چه نیاز هایی میتواندد همسر خود را نسبت به زندیگی راضی نگهدارند و زندیگی خوبی در کنار همدیگر داشته باشند.

ناز جمله نیاز های داخل زندیگی میتوانیم به نیاز های جنسی، نیاز های مادی، نیاز های عاطفی و … اشاره کرد.

درک هدف از ازدواج

تعیین و درک کردن هدف زندگی موضوع بسیار مهمی است که با درک هدف زوج ها  از زندگی، میتوانند این موضوع را درک کند که به چه مواردی در زندیگ اهمیت بیشتری بدهند تا زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشند.

مشاروه قبل ازدواج در مشهد

تصمیم گرفتن در مورد مسائل مالی

یک از موضوعاتی که امروزه دلیل طلاق در خانواده ها میشود مسائل مالی است که، جوانان قبل از ازدواج با درک نکردن و اطلاع نداشتن از میزان حقوق یکدیگر در طول زندگی، باعث بروز مشکلات در زندگی میشود.

یکی از مزایایی که مشاوره قبل از ازدواج دارد آگاه شدن و تصمیم گیری مسائل مالی و در دوران زندگی است که زوجین در طول زندگی دچار مشکل نشوند.

اهمیت مشاوره قبل ازدواج در مشهد

مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک میکند تا شناخت کامل تری نسبت به یکدیگر داشته باشند و با عقل و منطق با یکدیگر ازدواج کنند و تنعا عشق و علاقه ایی که به یدگیر دارند دلیل به ازدواج آنها نباشد تا در زندگی آینده خود به مشکل برخورد نکنند.

متاسفانه در جامعه کنونی بسیاری از ازدواج ها به طلاق منتهی میشود که اگر قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه میکردند این اتفاق نمی افتاد و میتوانستند که زندگی بهتری با یکدیگر داشته باشند.

مشاروه قبل ازدواج در مشهد

از اهمیت های مشاوره قبل از ازدواج میتوانیم به این موضوغ اشاره کنیم که مشاوره با پرسش هایی که از زوجین انجام مخیدهد و پرسشنامه ایی که زوجین تکنیل میکنند، مشاور میتواند شناخت بهتری از شخصیت و منش هر دو زوج پیدا کند و این وضوع را بیان کند آیا این دو شخص به درد زندگی مشترک با یکدیگر میخورند و یا زندگی آنها با مشکل مواجه میشود.

از همین رو میتوانید بگوییم که مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و هر زوجی که تصمیم به ازدواج با یکدیگر دانرد بهتر است به مشاوره قبل از ازدواج در مشهد مراجعه کنند.

تست های روانشناسی پیش ازدواج در مشهد

تست های مختلفی برای مشاوره قبل ازدواج در مشهد انجام میگرد که هر یک از این تست ها یک ویژگی و مزایایی دارد  در ادامه این مطلب تست های مختلف روانشناسی پیش از ادواج را معرفی کرده و هر یک را مورد بررسی قرار میدهیم.

تست شخصیتی MBTI

تست MBTI  یک تست شخصیت شناسی است که زوجین قبل ازدواج با مراجعه به مشاور مربوطه انجام میدهند که با انجام دادن این تست نوع تیپ شخصیت هر زوج مشخص میشود و زوجین مطلع میشند که ایا شخصیت هایشان مناسب یکدیگر است یا خیر.

با انجام دادن این تست روانشناسی 4 تیپ شخصیتی زوجین مشخص میشود که این تیپ های شخصیتی به صورت زیر میباشد.

درون گرا بودن یا برون گرا بودن

شهودی یا حسی بودن

 ادراکی یا قضاوتی بودن

احساسی یا منطقی بودن

تست تفاهم

یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک داشتن تفاهم زوجین با یکدیگر است که بسیاری از ازدواج هایی که به طلاق منهی میشود نداشتن تفاعم زوجین با یکدیگر است.

یکی از تست های روانشناسی قبل از ازدواج، تست تفاهم است که روانشناس مربوطه با گرفتن این تست از زوجین متوجه این موضوع میشوند که زوجین چقدر با هم تفاهم دارند و آیا تفاهم آنها آنقدری است که در آینده به هم به مشکل نخوردند.

تست عشق استنبرگ (STLS )

میتوان گفت که مهم ترین موضوع و برای شروع یک زندگی مشترک داشتن عشق پایدار دو طرف به یکدیگر است که عشق با گذر زمان کمرنگ نشود.

تست عشق استنبرگ یا STLS  از تست های روانشناسی قیب از ازدواج میباشد که میهفهمند زوجیسن چه مقدار عاشق یکدیگیر هستند و آیا عشق آنها از سر حوس میباشد و یا عشق آنها پایدار میباشد و با گذر زمان از مقدار آن کمرنگ نمیشود.

سه عامل مهمی که در تست عشق استنبرگ مورد بررسی قرار میگرد، تعهد، صمیمت و اشتیاق است.

که بعد از بررسی این سه عامل مهم، روانشناس اسن موضوع را میفهمد که در عشق زوجیین چقدر صمیمت وجود دارد.

آیا زوجین به یکدیگر متعهدند و تهد آنها با گذر زان ازبین نمیرود؟

و اشتیاق آنها برای زندگی با یکدیگر چقدر میباشد؟

با درک این سه موضع طرفین ازدواج این وضوع را درک میکنند که در عشق طرف مقابلشان چه مقدار تعهد، اشتیاق و صمیمت وجود دارد.

تست بلوغ عاطفی (EMS)

در این تست روانشناسی سلامت روانی و عاطفی زوجین مورد بررسی قرار میکرد و رواشناسی با گرفتن این تست از طروجین این مسئله را درک میکند که ایا زوجین به بلوغ عاطفی مطلوبی رسیده اند و اگر هر یک از طرفین ازدواج به بلوغ غاطفی مطلوبی نرسیده اند در زندگی آنها مشکل پیش می آید یا خیر.

بلوغ عاطفی سبب مسئولین پذیری، تفکر قبل از عمل، حفظ روابط صمیمی و مثبت دیگران و صبر و شکیبایی آنها میشود.

کلام پایانی

ازدواج کردن مهم ترین تصمیم زندیکی انسان است زیرا بایستی آن شخص، ما بقی عمر خود را در کنار شخص دیگری زندگی کند از همین رو قبل از ازدواج لاید به خوبی در مورد شریک زندگی آینده خود تحقیق کرد که چقدر بایدیگر تفاهم دارند و چه میزانی باز زندگی در کنار یکدیگر لذت میبرد و میزان تعهدی که به یکدیگر دارند چقدر است.

برای دریافت مشاوره قبل ازدواج در مشهد میتوانید اپلیکیشن داپ را نصب کرده و و از طریق قسمت روانشناسی، مشاور مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق یک روش از مورد هایی که ذکر شده مشاوره قبل از ازدواج را دریافت میکنید.

روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *